Kurad 3-åring, vad göra vid sjukdom?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
egakerman
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 08 nov 2011, 13:48

Kurad 3-åring, vad göra vid sjukdom?

Inlägg av egakerman »

Hej!

Jag på började en tråd i höstas: "Utmaning med att kura 3 årig son, HJÄLP!". Jag fick snabb och nyttig respons och kurandet blev en framgång! Tack igen!

Nu har jag en följdfråga. Vad göra vid sjukdom som feber, förkylning och liknande? I dagarna är vår son förkyld och han sover oroligt p.g.a. det. Jag har varit inne hos honom nästan en gång i timmen vissa nätter. Ibland känner jag för att lägga mig bredvid honom men är rädd för att förstöra den tidigare framgången.

Någon som har tips, hitta ett sätt att hantera sömn vid sjukdom utan att man tar flera steg tillbaka i utveckligen?

Tackar
/Egakerman
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Kurad 3-åring, vad göra vid sjukdom?

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

När min son är sjuk så preppar jag på kvällen när han skall lägga sig med eventuella näsdroppar, host medicin osv .... Helst ingen alvedon om det ínte är mycket feber.

Sen går jag in när jag lägger mig och kollar att han är ok, eller sätter barnvakten på högsta känslighet så jag kan höra om han behöver hjälp med något. Vaknar han får han nya näsdroppar om det behövs,lite vatten, ny medicin sen sover han vidare.

På dagen får han sova en längre lur än vad han har om så behövs, men inte för mycket. Allt beror ju så klart på hur mycket feber de har.

Det vikta är att så fort febern ger med sig så skall man upp på banan igen.

Huskurstips är att ställa in hackad lök under sängen det lättar snuvan och hostan bra. Slemlösande. man kan också lägga löken i en kastrull uppkokat vatten och ställa under sängen. Jag ställer det där när jag går och lägger mig vid lindrigare snuva.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "