Först vill jag bara säga att det är helt fantastiskt med ett forum som detta, men så engagerade människor, tala om att brinna för barnens bästa!
Så vidare t mina funderingar här i vargtimmen. Sonen, nu 8mån, har alltid sovit "helt ok", men vi har fuskat hela hans liv, dvs. låtit honom somna med flaska el. ibland napp. Så kan han ju inte ha det hela livet, så igårkväll började jag kura. Tidigare har han vanligtvis vaknat två gånger/natt, en gång innnan midnatt o en gång vid 05. Nu har han dock vaknat i princip en gång i timmen hela natten. Han lade sig proppmätt o älskar buffandet (han har alltid buffats på pappas mage o alltid älskat det) men jag tänker att han kanske föredrar att sova på sidan el ryggen, eftersom han vaknar hela tiden.
Han somnar förvisso om snabbt igen, vi buffar ett par minuter o ramsar oss ut o han klagar tills 15s efter att jag håller tyst, jag väntar en stund o bekräftar o sen är det fortsatt tyst tills han vaknar igen efter en timme.
Tror det kommer att fungera jättebra att ändra sömnvanorna, men undrar om jag ska börja om fr början om jag buffar honom på sida/rygg eller bara fortsätta enligt plan?
Tusen tack på förhand!