Jag har läst om kisseriet och ville fråga om vår lilla 2 åring. Vi vet inte hur vi ska göra nu.
Hon sa till före och innan bajs och kiss med blöja på och ville en dag inte ta på sig blöjan.. Men i min enfald fick jag på henne den ändå och efter tre veckor, nu för en vecka sedan slutade vi helt med blöja på vaken-tid. Första dagen kissade hon på sig fem gånger, andra dagen tre och sen var hon torr i två dagar! Efter det har hon kissat på sej heeela tiden! kanske hunnit säga till en eller två gånger på en dag. Även när vi suttit bara hon, jag och storebror på filt på gården (alltså lugn miljö) rinner det bara.
(min morfar gick bort för en vecka sedan och jag har varit ledsen, men tyckt att ajg har döljt det för barnen. De har sett mej gråta två gånger typ. Kan det vara orsaken?)
Vi har "gjort fel" och frågat om hon är kissnöjdig, nu ska du gå och kissa osv. När hon kissat på sig har vi försökt ta det med en klackspark och torkat upp efter henne och bytt kläder. I början råkade vi också säga "nä det gör inget att det kom i byxorna"...
Har vi förstört henne helt?! Hur ska vi göra?! Hon är alltså 2,2 år och det är dagis igen imorgon.
Ska vi antingen ta på henne blöja. Eller ska vi köra stenhårt på ert tänk; inge fråga om kisseri, alltid kissa innan utgång/sovning, låta barnet torka upp "själva" och byta kläder...
Hoppas någon kan hjälpa oss!