SHN lovordad på Barnmedicin

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
JW

SHN lovordad på Barnmedicin

Inlägg av JW »

Hej!

Har precis kommit hem från ett besök på Barnmedicin där vi följde upp eksem på nykurade lillkillen - och jag har roliga nyheter!

Läkaren hade med sig en läkarpraktikant och blev snabbt charmad av lillkillen som bredde på sina soligaste leenden. Efter ett tag frågade hon hur han sov. "19-07, utan mat - vi har precis kört en Anna Wahlgren kur" sa jag stolt, dock beredd på lite halvsura reaktioner så som på BVC (älskar dock att provocera BVC-tanten, pratar om AW varje besök :) ). Vad säger läkaren? Jo, hon blir alldeles eld och lågor och utbrister "Vilken duktig kille och framförallt duktig mamma som förstått vad barn behöver!". Sedan bad hon mig i detalj redogöra för metoden för läkarstudenten och log och bekräftade allt jag sa. Hon vände sig till studenten och sa att det är viktigt att förstå det här och att attityden är det viktigaste av allt och att dessutom om man får bakslag så har med redskap att hantera dem. Mkt påläst alltså! Sedan säger hon till studenten "Se vilken glad och charmig kille han är! Hans mamma har verkligen gjort ett bra jobb!". Snacka om bekräftelse! :D

Hoppas alla kan få möta sådana här barnläkare - var enormt uppfriskande!

Mvh
Jenny
A - 080425
H - 110409
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: SHN lovordad på Barnmedicin

Inlägg av TorsMamma »

:lol: :heart: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
videunge

Inlägg av videunge »

Vilken underbart klok doktor :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Mata

Inlägg av Mata »

Vad trevligt! Och vad bra att det finns såna som du som vågar... :D
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Fantastiskt! =D>

:heart:
Tetz

Inlägg av Tetz »

JW skrev:(älskar dock att provocera BVC-tanten, pratar om AW varje besök :) )
Haha, jag har samma "fel" :lol: Framför allt brukar jag berätta om hur vi har det och hur vi gjort, och när de säger att de tycker att det låter kanon - DÅ säger jag att det är Anna Wahlgren och Barnaboken :wink: :D

Jag tror att de flesta barnläkare har en rätt sund inställning, men det finns några stora troll med mycket makt som skriker högt. Och då törs inte de andra skrika högre, för det är en hierarkisk värld som läkarna arbetar i. Socialstyrelsen bråkar man inte med, för då har du garanterat minskat dina karriärmöjligheter :^o

Håller man sig bara borta från ämnet MAGLÄGE och pratar om Attityden, rutinerna och förtroendet för barnet så möter man sällan motstånd. Då nickar folk och säger att det verkar ju vettigt att även barn är människor :roll: 8)
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
LiMa

Inlägg av LiMa »

Wow! Vad roligt att höra. Själv grämer jag mig varje gång jag inte ger AW cred då folk blir impade av hur smidigt det går att lägga Kalle (dvs. garvandes och därefter djupt sovandes inom ett par minuter).
Stolta föräldrar till Kalle 100314 och Simon 130112 - Båda "barnaboksbarn" från start.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"