Endast en daglur o när i så fall?

Skriv svar
Språttan

Endast en daglur o när i så fall?

Inlägg av Språttan »

Hej!
Lillasyster (som är kurad) har hunnit bli 11 mån. och en vecka vid det här laget. Hon sover bra på natten men började vakna tidigt för några veckor sedan. Då ändrade jag daglurarna så att hon endast sover 20 min på fm - istället för 45 min. Det har fungerat bra. De senaste dagarna har hon dock inte velat sova alls på fm.

Det kanske är lite tidigt att dra för stora växlar på det men jag vill vara förberedd när det är dags att ändra till endast en lur. Hur ska hennes schema då se ut? Idag sover hon långa luren 14-15:30.

Storebror börjar nämligen förskoleklass om en vecka och tiderna där är: 8-12.30. Idag väcks hon 7:30 men det ska jag ändra till 7 (natt 7-7). När är det då lämpligt att lägga för långluren? Hon sover inte gärna i vagnen utan inne i sin säng - annars hade det ju inte varit några problem. Jag måste gå kl. 12:15 för att hinna hämta honom i tid. Klarar hon att få sin lur så sent som 13-14.30 tror ni? Om jag lägger den tidigare blir em väldigt lång och lunchen hamnar lite väl tidigt. Är det någon som har några idéer om detta?

Tack för att ni finns ni kloka!

Kram,
Alexander maj 05
Emelie sept. 10
miniz

Re: Endast en daglur o när i så fall?

Inlägg av miniz »

Hej. Det är det som är sà bra med schema, för dà bestämmer man hur man vill ha det!

Det kan bli lite làngt till kl. 13, men du kan försöka. Du kan ocksà ge henne en 5 minutare sà orkar hon helt fram. Min 1.5 àring tog (och tar ibland ännu) en tjuvlur pà väg hem fràn parken innan lunch. ibland en duppare pà 5 minuter ibland en 20 minutare, för att sedan sova kl 14-16.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
miniz

Re: Endast en daglur o när i så fall?

Inlägg av miniz »

Har du ändrat schema?
Hur gàr det?

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"