Anna wahlgrens tråd tidigare

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Soffan123

Anna wahlgrens tråd tidigare

Inlägg av Soffan123 »

Hej, jag sökte runt alldeles nyss bland trådar för att se om jag hittade svar på min fråga om gråtande pojke och såg en tråd om en sexåring där Anna Wahlgren sade att man skadar barn om barnet har blöja när det är sex år. min son är 4,5 år. Han har slutat med blöja på dagen sedan han var tre år, men han har vlöja på natten. Vi slutade ett tag, men han kissar på sig. Min man och kag har lite olika teorier om hur man skall hantera dett? Jag vill vara utan blöja och byta på natten. Vi ger också välling ganska sent och jag tror det är en av orsakerna. Därför ger jag nu välling tidigRe och ser till att han kissar innan läggning, men det hjälper inte. Skall man sluta med välling helt eller räcker det med att han kissar? Varför kissar han på sig på natten? Just nu är vi bortresta, boenede hemma oss andra och sätter därför på en blöja på natten. Det känns kränkande för han vill nog egentlgen inte, men hur sjutton gör man. Han blir ju också ledsen när han vaknar nedkissad och vi får alla störd sömn vilket i sin tur inte är bra. vad gör man? är det vanligt att kissa på sig när man är 4,5 år? Några tips?
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: Anna wahlgrens tråd tidigare

Inlägg av annawahlgren »

Soffan123 skrev:--- såg en tråd om en sexåring där Anna Wahlgren sade att man skadar barn om barnet har blöja när det är sex år.
:D "Skadar" vet jag ju inte peståss :roll:

Jag vill rekommendera dig att läsa kapitlet "Potträning?" i Barnaboken.

O:)
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"