Har precis börjat kura min son Lucas o andra natten är avklarad.
Han sova hela natten igenom somnade in med bekräftelse ramsa o sov till 7,25 jag är överlycklig
Vårat schema ser ut såhär:
Natt 19,30 - 7,30
7,30 frukost
9,30 sova 45min (i säng)
11,30 lunch
13,00 sova 1,5 tim (i säng)
15,00 middag
17,00 sova 45min (i säng)
18,00 kvällmål
18,30 Bad, lek,skratt
19,15 nattslurk o skratt till gonattet
19,30 sova för natten
Ser schemat bra ut?
när kan man börja ta lurarna i vagnen?
efter uppföljningsveckan?
Första natten va riktigt jobbig, klen mamma som inte gillar att höra sin son skrika/gråta!
vi tog nappen första natten och han har inte brytt sig
första natten, buffade vi och ramsade precis som det stod i boken, han sov några längre stunder ibland tre timmar, blev en del spring,buff och ramsande kl 07,15 gjorde jag glad morgon när han lugnat sig men sov inte.
dagslurar ville sig inte alls, meningen va att dom skulle vara i vagnen, men det gick inte så fick lägga i sängen det gick bättre men han sov inte hela tiden ut, skrek o va arg kanske sov 35 min av alla dagslurar, ska köra på sängen hedanefter, fårse hur det går idag.
Andra natten gick VÄLDIGT BRA, la ner honom på mage 19,30, buffade som markering och ramsade ut, då log han o pratade med sig själv, sen började han gnälla så jag ramsade utanför dörren * 4 blev ännu argare, vänta ca en min o sen ramsade jag igen så höll jag på till 19,45
19,45 gick jag in o skulle lägga tillrätta upptäcker att han bajsat, tog upp honom och bytte blöjja( fel? )
19,52 lägger jag honom i sängen med ett skratt på mage, buffar tills han är sömntung, ramsar*4 tyst ger bekräftelse ramsa *4 kl 19,55 helt tyst
sen sov han hela natten, vaknade 07,25 pratade med sig själv jag gick in o gjorde glad morgon
Men nu till frågorna:
Har ramsan gått in?
jag ramsade ju inte mer än vid godnatt o bekräftelse?
Vågar inte tro att det ska gå lika bra i natt, kan jag somna lite grann idag ( i rummet brevid)?
När kan man sova en natt borta i ( hos mormor, som han träffar två ggr i veckan) om hon lär sig ramsan?
kommer säkert komma på fler frågor, men får göra ett nytt inlägg i så fall
Är jätteglad att jag börjat me AW, tack Anna
nu är det snart dags för första dagsluren idag, hoppas den går super bra:)
Ha det bra alla så länge!
Kram Sandra