Byta till stor säng
Byta till stor säng
När har ni bytt från spjälsäng till stor säng? Min dotter är nu 3 år och 3 mån drygt. Funderar på om vi ska slå till på en stor säng nu eller vänta ett par månader till... hon är en trygg sovare 
Re: Byta till stor säng
Jag har bytt när trotsen varit förbi, förra sommaren fick Frida sin och då var hon nästan fyra år. Alice var drygt fyra år. Oline var yngre, men hon har aldrig ens försökt ta sig ur en säng när hon sovit. De stora minns jag inte riktigt, men jag vet att jag hade spjälsäng över tre år iallafall.
Förbi
? Jag tycker den kommer och går och kommer och går... Iris kan klättra ur men hon har aldrig gjort det på kvällen/natten.
-
Sofias mamma
Jag bytte när Sofia var 3,5 nästan 4. Hon hade aldrig hoppat ur sängen innan dess heller och har sedan vi bytt till stor säng (växasäng) kommit upp på kvällen 2 gången. På morgonen ligger hon kvar tills vi kommer o hämtar henne
Dom sover ju gott i spjälsängen, och får hon plats bra så tycker jag att du gott kan vänta ett tag tills du byter.
-
chokladkaninen
Jag tog bort ena spjälsidan för dottern när hon var dryga 3. Vi hade heller inga problem med att hon hoppade ur, men däremot tyckte jag att det var tungt att lyfta i henne.....
Att vi ändå ville ha kvar spjälsängen hade mindre att göra med sängdumpning etc och mer med att om världen känns otrygg kan det vara skönt att ha kvar sin lilla begränsade yta. Sen fick hon en växasäng när hon var färdigtrotsad, vid 3,5 år.
Sonen är strax 3 och har precis lärt sig klättra i och ur själv, så han får nog ha kvar sin spjälsäng ett tag till. 8)
Sonen är strax 3 och har precis lärt sig klättra i och ur själv, så han får nog ha kvar sin spjälsäng ett tag till. 8)
Mamma till
Storasyster f feb 07
och
Lillebror f okt 08
och