Min son

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
madrediunfiglio

Min son

Inlägg av madrediunfiglio »

Jag är ny här och tänkte presentera mig!
Jag kallar mig "madre" och är mamma till en liten(stor) femånaders pojke.
Allt har gått så snabbt att jag faktiskt fortfarande inte kan förstå att jag är MOR!!!
Det är spännande,läskigt,ibland underbart,ibland överväldigande, ja känslorna är många.
Pojken är frisk, stor,söt och äter och äter, ännu bara bröstmjölk, men väger ändå nästan 10 kg!!!!
Lång är han också och MYCKET gnällig, och det beror naturligtvis på att han inte sover tillräckligt.
Innan jag kom i kontakt med Barnaboken och Sova hela natten bboken fick jag hela tiden en känsla av att det är så här det ska vara, små barn sover inte på nätterna, det är inte så farligt som många sa till mig, men tack vare Anna Wahlgren så ska min son förhoppningsvis få sova som han ska inom en snar framtid.
Jag har lagt pojken på rygg från första dagen och han har sovit med mig eller fadern,tätt tätt sedan dagen han föddes.
De två första månden var han i famnen hela tiden8förutom under de dagliga långpromenaderna då han sov i vagnen) och njöt av det, han skrek aldrig.
Ville han ha en slurk var det bara att börja suga,bröstet var alltid nära,och värme och tryggehet fick han.Idag vill han fortfarande snutta på bröstet tills han somnar och han sover i ca tre-fyra timmar i streck tills han vill ha nattens första mål.Sedan vaknar han under natten fyra-fem ggr till och vill snutta(jag lägger mig brevid honom efter de fyra första timmarna han sover själv),snutta och snutta.
det tar lång tid innan han somnar om och han får sin nattsömn störd och sover kanske bara allt som allt ca7-8 timmar, under dagen är han oftast gnällig och missnöjd också om han ler och skrattar också.
Han sover inte mycket under dagen,kanske två timmar.
Jag är naturligtvis orolig för honom,jag var nämligen likadan när jag var liten,sov för lite och var ständigt sjuk.
Dessutom mår inte jag heller bra då jag inte får min sömn och orkar inte vara den mor jag vill till min son,tragiskt, men sant.
Pojken sover bättre nu när jag börjat lägga honom på mage.
Jag läser och studerar sova hela nattenboken och planerar att utföra kuren, men tycker inte att jag förstår allt ännu,tex hur och när ramsan ska sägas.
Jag vill här också passa på att TACKA Anna Wahlgren för din omsorg om de minsta och deras föräldrar,du är nu min nya idol :P och jag pratar om dig och din kur dagarna igenom för alla som orkar höra mitt tjat!
Jag undrar om du fortfarande tar emot små barn och deas försäldrar för att hjälpa dem att lära sig KUREN,jag är i så fall mycket,mycket intresserad av att få komma!!!!!!
Jag tror att det skulle vara lättare att lära sig genom att göra än att läsa och jag vill så gärna att min son ska må bra och kunna njuta av sin korta bebistid-och jag och fadern också.
MÅ SÅ GOTT!!!!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen kära du, och tack för varma ord :D

Med SOVA HELA NATTEN-boken med dvd ville jag ge vidare till så många som möjligt det jag inte längre själv orkar arbeta med personligen. Så jag tar inte hem små barn längre - jag har gjort det i så många år men jag är en gammal dam nu :shock: Därför skrev jag boken. Därför tog jag hjälp av så många föräldrar och deras frågor. Därför tog jag en sista gång hand om tre små riktiga sömntrasslare, för dvd:n. Och nu finns boken, nu finns Sova hela natten-kuren tillgänglig för alla som behöver den :lol:

Tack för din vackra berättelse. Som du själv förstår sover han på tok för lite och du KAN - ganska enkelt, vill jag påstå :!: - hjälpa honom till den sömn han så innerligt väl behöver och faktiskt lättat kommer att ta emot och själv vilja ha, så fort polletten trillat ner. Så jag ber dig - läs boken, hela boken, och läs den igen, och så en gång till. Läs tills du verkligen förstår och KAN alltihop, precis som om du skulle upp i ett körkortsprov. Sedan är det dags att köra! Genomföra :idea: Kan andra så kan du. Och du KAN :!:

Men kuren gör sig inte själv, lika lite som bilen kör sig själv, och barnet gör inte arbetet åt dig, lika lite som körläraren kan ta körkortet åt dig. Så snälla - börja med att läsa noga, från början och rakt igenom, och om igen. Och kom tillbaka och berätta, när du fattat Beslutet - så finns vi här för dig och ska jubla när du kör igång och stötta hela vägen :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Carina Asp

hade liknande situation

Inlägg av Carina Asp »

Hej Madre,
jag vill bara säga att jag satt i exakt samma sitts som du. Men jag är nu inne på mitt femte dygn att kura lille Samuel (5 1/2 månad). Det blir längre och längre nätter för varje natt och jag var helt överlycklig i morse då jag fick sova till 0322 (förr sov jag som du beskriver fast med 2 1/2 timmes mellan rum, ibland varje timme). Vargtimmarna kommer vid 0430 och håller på fram till 0700 då jag har bestämt att han ska upp. Nu vrålskriker han inte längre som första två nätterna utan somnar oftast om inom 10 min, ibland bara 2 eller 1. När det är som jobbigast vid vargtimmarna brukar jag roa mig med att komma på vad han ska ha för kläder nästa morgon och vart jag ska gå på promenad på långa sovpasset osv. tankarna haglar rätt bra då :)
Det var verkligen skönt att höra att någon annan hade fått samma uppfattning om det där med barn och lite sova :oops: men jag har min tvillingsyster att tacka att jag hittade hit till Anna Wahlgrens forum och hennes bok :D Jag har läst så mycket jag har kunnat här i forumet och i boken och det har hjälpt mig både att våga göra den och nu fortsätta med den :!:
Jag vill bara säga LYCKA TILL!
mvh
Carina
madrediunfiglio

Tack

Inlägg av madrediunfiglio »

Tack för era snabba svar!
Det känns bra att veta att man inte är ensam i "sovträsket" och extra stort tack till ANNA för att du svarade så snabbt :) !
Jag ska läsa och läsa tills jag kan ALLT ordentligt sen ska jag köra kuren och lyckas få min son att sova så mycket han behöver!
Tänk att det gör sån skillnad att lägga de små på mage!
Idag var vi ute på långpromenad som vanligt och han började gnälla,jätte trött var pojken, och jag la honom på mage,han började genast snutta på sin lilla tumme och kom snabbt till ro och sov över två timmar.
Oftast räcker det med att jag lägger honom på mage och buffar lite(på dagen) för att han ska somna och sova längre i ett svep än han brukar.
Det är så ljuvligt att se honom komma till ro snabbt,utan att snutta på bröstet i en evighet först.
Det ska bli spännande att uppleva hur min son reagerar på kuren och förhoppningvis fungerar allt och vi får ett bättre liv hela familjen-speciellt pojken.
Jag skriver igen och berättar när jag börjar med kuren-om jag inte är för trött :P !!!
Till nästa gång!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack för varma ord och heja, heja :lol: Ett alldeles underbart gott liv väntar bakom hörnet :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"