Jag kallar mig "madre" och är mamma till en liten(stor) femånaders pojke.
Allt har gått så snabbt att jag faktiskt fortfarande inte kan förstå att jag är MOR!!!
Det är spännande,läskigt,ibland underbart,ibland överväldigande, ja känslorna är många.
Pojken är frisk, stor,söt och äter och äter, ännu bara bröstmjölk, men väger ändå nästan 10 kg!!!!
Lång är han också och MYCKET gnällig, och det beror naturligtvis på att han inte sover tillräckligt.
Innan jag kom i kontakt med Barnaboken och Sova hela natten bboken fick jag hela tiden en känsla av att det är så här det ska vara, små barn sover inte på nätterna, det är inte så farligt som många sa till mig, men tack vare Anna Wahlgren så ska min son förhoppningsvis få sova som han ska inom en snar framtid.
Jag har lagt pojken på rygg från första dagen och han har sovit med mig eller fadern,tätt tätt sedan dagen han föddes.
De två första månden var han i famnen hela tiden8förutom under de dagliga långpromenaderna då han sov i vagnen) och njöt av det, han skrek aldrig.
Ville han ha en slurk var det bara att börja suga,bröstet var alltid nära,och värme och tryggehet fick han.Idag vill han fortfarande snutta på bröstet tills han somnar och han sover i ca tre-fyra timmar i streck tills han vill ha nattens första mål.Sedan vaknar han under natten fyra-fem ggr till och vill snutta(jag lägger mig brevid honom efter de fyra första timmarna han sover själv),snutta och snutta.
det tar lång tid innan han somnar om och han får sin nattsömn störd och sover kanske bara allt som allt ca7-8 timmar, under dagen är han oftast gnällig och missnöjd också om han ler och skrattar också.
Han sover inte mycket under dagen,kanske två timmar.
Jag är naturligtvis orolig för honom,jag var nämligen likadan när jag var liten,sov för lite och var ständigt sjuk.
Dessutom mår inte jag heller bra då jag inte får min sömn och orkar inte vara den mor jag vill till min son,tragiskt, men sant.
Pojken sover bättre nu när jag börjat lägga honom på mage.
Jag läser och studerar sova hela nattenboken och planerar att utföra kuren, men tycker inte att jag förstår allt ännu,tex hur och när ramsan ska sägas.
Jag vill här också passa på att TACKA Anna Wahlgren för din omsorg om de minsta och deras föräldrar,du är nu min nya idol
Jag undrar om du fortfarande tar emot små barn och deas försäldrar för att hjälpa dem att lära sig KUREN,jag är i så fall mycket,mycket intresserad av att få komma!!!!!!
Jag tror att det skulle vara lättare att lära sig genom att göra än att läsa och jag vill så gärna att min son ska må bra och kunna njuta av sin korta bebistid-och jag och fadern också.
MÅ SÅ GOTT!!!!