Vi är nu inne på dag 2 av kuren. Tre dagslurar på schemat. Första dagen fungerade finfint. Men idag vaknar han tidigare än beräknat under dagslurarna. Första luren efter 1 h, andra efter 20 min (lyckades få honom att somna om) sedan efter totalt 1.10 min. Vad ska jag göra när han vaknar tidigare på dagen? (Pigg och glad) Jag har tagit upp honom och fortsatt som vanligt efter schemat men är rädd att det ska förstöra natten pga övertrötthet. Tips? (Jag vagnar dagtid med "dagramsa")
En annan fråga: Idag vaknade han en kvart före utsatt väckning. Jag ramsade till det blev tyst (jag hörde dock att han var vaken) och "väckte" godmorgon vid utsatt tid. Han somnade alltså inte om. Skulle jag ha väntat och låtit honom somna för att sen väcka efter marginalkvarten istället???
Schemat:
19.30-07 SOVA natt (11.5 h)
07:30 frukost
08:30-10:15 (1 h 45 min fm-lur)
11:00 lunch
12-13:30 (1.5 h middagslur)
14:30 mellis
16-16:45 (45 min em.lur)
18:00 kvällsmat
19:00 kvällsslurk
Dagslurar strul...
Re: Dagslurar strul...
Hej dinmorsa och välkommen hit!
Kan du skriva i din signatur när älskligen är född och datum när ni startade kuren så kan vi hjälpa bättre.
Värme! Luvisen
Kan du skriva i din signatur när älskligen är född och datum när ni startade kuren så kan vi hjälpa bättre.
Nej, du skulle inte ha väntat tills han somnat om. Du gjorde helt rätt! :thumbsup:En annan fråga: Idag vaknade han en kvart före utsatt väckning. Jag ramsade till det blev tyst (jag hörde dock att han var vaken) och "väckte" godmorgon vid utsatt tid. Han somnade alltså inte om. Skulle jag ha väntat och låtit honom somna för att sen väcka efter marginalkvarten istället???
Värme! Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie