Hoppas att ni kan ge mig lite tips.
Spiggen är drygt 6 månader. Han slutade följa sin viktkurva vid 4 mån och vi fick därför rådet på bvc att komma i gång med maten. Vid det laget hade vi redan börjat med smakisar och det gick fint. Vid 5 månader hade han gått upp bra men en månad senare inte alls. Trots att han fick gröt till kvällsmat och lagad mat till lunch.
Vi fick då rådet att ge två lagade mål mat. Nu får han även gröt till frukost. Jag ammar oftast en gång på morgonkvisten. ( och sedan en gång innan förmiddagsluren samt en kvällsskvätt) Förövrigt så sover han mkt bra både på natten och sina dagslurar.
Gröten går bra..inga problem där men den lagade maten får jag truga som sjutton med. fruktpure på toppen, egen sked, kladda med maten..jag har provat det mesta. Han har 6(!) tänder redan och är mkt fin på att knipa ihop munnen.
han älskar att dricka vatten ur flaska..välling går inte så bra tyvärr...han suger tills han upptäcker att det inte är vatten
Jag önskar så att han kunde dricka vällingen..Det hade underlättat vardagen så att få ett kladdfitt mål. När man ska bort tex.
Det är så jobbigt att båda målen med lagad mat går så trögt. Känner mig så låst eftersom jag inte kan mata honom någon annanstans än hemma utan stor cirkus. Varje matning tar en timme.
Han får plocka med små mackbitar ibland. Det mesta hamnar på golvet. Och han sätter så lätt så det känns som att jag inte vågar ge ärtor och såna saker.
Jag läste någonstanns att det inte är bra att ge bebisar för mkt gröt eftersom det är spannmål. Stämmer det?