Hjälp....igen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Låst
CattiM

Hjälp....igen

Inlägg av CattiM »

Jag vet ingenting längre
Jag skäms så för att skriva det här.
Men jag mår så fruktansvärt dåligt och jag vet inte hur jag ska lösa det här.
Jag började kura min son när han var 5 månader. Känns som en evighet sen.
Vi fick bra resultat och han sov bättre. Men något har alltid strulat, det har bara varit under korta perioder som allt klaffat och han sovit 19-07 utan problem.
Vi har kämpat mot nattskräck, maginfluensa, tidiga mornar och gud vet allt.
Nu är han snart ett år och sover bra på nätterna, somnar fridfullt på kvällen MEN vaknar 04.45 varenda morgon.
Jag vet ju såklart att det är mitt fel.
Att det är jag som inte varit tillräckligt konsekvent.
Jag har kurat om honom flera gånger så han vet väl varken ut eller in.
Jag har varit så trött ibland att jag tagit upp honom och lagt honom i min säng på morgonen för att få sova en stund till.

Finns det någon räddning för det här?
Eller har jag förstört det här så pass att det det är kört nu?

Jag mår så dåligt och känner mig som den sämsta mamman på jorden.
Jag ser ju hur det här funkar för andra....så jag vet ju att det är jag som gjort fel.
Min son har alltid somnat glad på kvällen, men de senaste dagarna har han varit ledsen också då.
Jag förstår att mitt inlägg är förvirrande, men det är alltså de tidiga mornarna som jag har problem med.
Fick tips om att bara låta honom sova en gång per dag och vi har provat det under några dar, och det har funkat ok (12-14) Men det förutsätter att han sover till 07, och eftersom vi inte riktigt lyckas med det så är han så trött att det inte går att hålla honom vaken till 12. Det blir som en ond cirkel och han blir så övertrött att även kvällsläggning blir ledsam, den som alltid varit lugn.

Åååå jag vet inte vart jag ska vända mig, men jag tror ju på den här "metoden".
Jag känner mig bara så dum som inte lyckas.

Snälla hjälp mig.....igen

Catti
Catti M

Mamma till älskade Jack 6 månader 10 dec.
Tveksamt kurad vid nästan 5 månader.
Sanni

Re: Hjälp....igen

Inlägg av Sanni »

Hej Catti :)

Vi befinner ochså oss sedan ett par dagar i ett ja vad ska jag kalla det "förvirrat tillstånd" med vår son. Kurade honom för ca 1 månad sen och i slutet samt efter kuren kom sjukdomarna som drabbade både honom och mig och min man :( Schemat och rutinerna blev lidande och nu så har vi haft några riktigt tuffa kvällar med sonen då han inte kan somna på kvällen. Det blir ren hysteri och han är så ledsen:( Det känns tufft just nu för oss ochså och jag hoppas verkligen att vi (föräldrar) kan hitta tillbaka :?

Det är så lätt att man känner sig uppgiven och förvirrad. Själv söker jag råd och stöd på forumet vilket är underbart då man får fin respons, vägledning och peppning :heart:

Ge inte upp hoppet utan vi kämpar på och hoppas på att det löser sig för oss båda :heart:
Lihon 15 Juli-10 (påbörjad kur 16 april-11)
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: Hjälp....igen

Inlägg av TorsMamma »

Då detta är en dublett och du nu är på 1+ forumet så stänger jag denna tråden. Så får du stöttning där. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"