Igår vägrade M vila sina dagslurar, detta är första gången någonsin
Han är otroligt trygg och har alltid tyckt om att sova i sin säng, han vill gärna sova. I vanliga fall ställer han sig i sängen och tittar när jag går ut ur rummet samtidigt som jag ramsar, sen lägger han sig och gnölar lite och snart sover han. Han vilar fortfarande två gånger på dan då han alltid sovit mer än i vanliga fall, sover ungefär 14,5 - 15 h/dygn
Andra gånger (ett fåtal) när han haft svårt att komma till ro har jag kunnat ta upp honom gå ett varv i huset och lagt igen utan några problem alls.
Igår bara han grinade och grinade, självklart så var det en jättejobbig dag för han, tillslut somande han i vagnen och allt var likadant idag igen.
I feb så blev han mer och mer ointresserad av mat och äter dåligt numer på dagarna, mata kan jag inte längre utan han får endast i sig nåt om han får plocka själv, välling blir det en hel del. Har tillomed låtit han leka och följt efter han med skeden fast bara ca 5 ggr då jag vet att det är fel, mat äts vid bordet. Har även provat att inte ge han nåt emellan måltiderna så han skall vara "lite hungrig" till nästa måltid men icke funkat.
Jag har alltid varit stenhård med rutiner sen 4,5 mån då vi kurade honom.
Jag vill försöka ta tag i detta så snart jag kan så att det inte blir värre.
Kan det vara så att han har kommit på att han har en vilja själv nu???
Har tänkt på nytt schema ett tag men han har sovit så mycket så det har inte gått ännu, skall jag göra ett nytt nu??
Dessa två kvällar har jag lagt han med välling flaskan i sängen, mest för rädsla för att han bara gråter som på dagen annars.
Detta är jättejobbigt för han då han blir så trött och gnällig hela dagen.
Tacksam för svar Mvh Lena