Hej, När Olle var två månader så bestämde vi oss för att ta bort ett nattmål. Tre nätter skulle det ta men nu har vi vagnat nästan varje natt i en månad. Han vaknar nästan alltid efter fem timmar och vi får vagna honom för att han ska somna om. Vårt mål är att han ska sova sju timmar (dvs ha kvar ett nattmål). Det som är bra är att när han somnar om så sover han ofta förbi sju timmar dvs han har uppenbarligen kapacitet att klara det men problemet är ju att han vaknar så vi som föräldrar måste ändå vara uppe två ggr per natt.
Vi har följt standardmodellen sedan han föddes och jag både ammar och ger ersättning som komplement då jag har lite skruttigt med mjölk. Våra dagar börjar ofta runt 8 på morgonen och slutar mellan 8 och 9 på kvällen, han äter ofta (ca var 2,5:e timme) och har korta lurar på dagen (ofta inte mer än 45 minuter) och jag får inte honom att sova längre på dagen.
Vad tog de tre nätterna vägen är min undran. Jättetacksam för svar.
Mvh Eva
Vagnat på natten i en månad nu, behöver tips.
-
ilindstrom
Re: Vagnat på natten i en månad nu, behöver tips.
Hej och välkomen hit!
Mitt tips till dig är att starta en tråd inne på späda och små stället. Där kommer du få utmärkta tips och råd till ditt lilla barn. Här inne svarar vi på frågor om kuren.
Lycka till!
Ida
Mitt tips till dig är att starta en tråd inne på späda och små stället. Där kommer du få utmärkta tips och råd till ditt lilla barn. Här inne svarar vi på frågor om kuren.
Lycka till!
Ida
Re: Vagnat på natten i en månad nu, behöver tips.
Tack för det, ledsen att jag missade den rubriken. Mvh Eva