Lite funderingar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ranja

Lite funderingar

Inlägg av ranja »

Äntligen har vi bestämt oss för att kura vår lilla prinsessa :D Har täkt göra det sedan hon var fyra månader, men bara skjutit det framför oss.

Nu har hon hunnit bli åtta månader. Där har vi min första fundering, har läst om åtta månaders ångesten (har dock inte märkt något på lillan) men är det bra att kura barnet när det går igenom denna period?

Min andra fundering är att hon har napp, har även här läst att runt åtta månader bli nappen en trygghet för barnet. Känns hemskt att plocka bort något som gör henne trygg. Är det dumt att börja kura nu??? Skulle vi gjort det tidigare?

Sedan funderar jag på bekräftelse ramsan är det samma som den "vanliga" ramsan?

Vi vill verkligen att detta ska fungera, så både lillan och vi får en bättre nattsömn.

Trötta kramar :roll:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: Lite funderingar

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol:

Bra beslut :wink: men förhasta dig inte! Du behöver vara betydligt bättre förberedd. Vi vill inte att du ska darra på manschetten när du väl sätter igång - då måste du veta exakt vad du gör och varför :thumbsup:
ranja skrev:har även här läst att runt åtta månader bli nappen en trygghet för barnet. Känns hemskt att plocka bort något som gör henne trygg.
Nähädu, det har du inte läst här #-o I varje fall inte som jag vet eller skriver under på. Så glöm det. Nappen tar du bort första kvällen. Barnet glömmer den på en natt. (Om du gör det :mrgreen: ) Det är näppeligen napp som gör henne trygg - då skulle hon väl sova så gott, häller ur :?: :lol: Fysisk och faktisk säkerhet är vad vi eftersträvar och vad hon ska övertygas om, och sådana finesser kan inga nappar i världen förmedla. Tvärtom. Men Sova hela natten-kuren kan det :idea:

Så införskaffa Internationella Sova hela natten, till att börja med. Läs och lär från början till slut (och om igen). Där har du också i "Barnet och kuren" en hel del läsning om just åttamånaders små kurbarn.

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ranja

Inlägg av ranja »

Tack! Känns bra att hittat hit :D
Har boken och läst den :D. Men trots detta förstår jag inte om ramsan e det samma som bekräftelseramsan? Ska man ha olika eller samma? (kanske e jag för trött eller bara trög :D. ) Har börjat läsa boken igen, kanske hänger jag med bättre denna gång :roll:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, det gör du absolut :wink: :lol: I "Verktygslådan" står precis det du undrar om.

LYCKA TILL :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"