Hej nu är jag här igen!
Jack är nu 15 månader och allt med förskola har börjat. Inskolningen har gått superbra och han verkar trivas jättebra! Något som dock inte längre funkar är nattsömnen! Sedan ca en vecka tillbaka så vaknar han mellan ca kl 22-23 och sedan somnar han inte om klokt. Han har då sovit sedan kl 19, någon liten "protest" är det då men inom 10 min så sover han. Jag har provat att inte göra någonting utan bara låtit han somna om men han vaknar efter någon minut igen och gnäller. Samma sak om jag ramsar direkt när han tystnar, då gnäller han igen och när han somnat så vaknar han inom några minuter och det börjar om. Jag har gjort lite aja-baja de senaste nätterna, nämligen tagit upp honom och lagt honom i vår säng. Han säger inte ett knyst utan ligger bara och pillar mig i håret och somnar utan problem. Han sover dock inte hela natten hos oss utan han brukar vakna och var skitsur efter några timmar och då lägger jag in honom i hans egen säng och han somnar efter lite gnäll. HUR kommer jag ur den här onda cirkeln? Alla tips mottages varmt!
P.S Mat får han så det är inte det som spökar, och skrattet till godnatten får han i massor. Gjorde lite extra av både mat och skatt igår kväll men resultatet med att sova hela natten uteblev ändå.. D.S
Jack - höstnoll9
Re: Jack - höstnoll9
Hej.
Hur mànga timmar sömn har han i dygnet? Om han inte sover nog kan detta störa nattsömnen. Jag tänkte bara om han sover nog pà dagis eller inte.
När han vaknar och gnäller kan du làta honom vara, om det är innan du lagt dig sà se till att göra husljud sà han hör att allt är som vanligt. Pà natten kan du avvänta och om han inte lugnar sig ger du honom en ramsa. Du màste ge honom svar. Nu har dina svar varit lite svajiga, sà han vet inte helt vad som gäller.
Det som gäller är att pà natten sover man som grisar i sina egna sängar!
Kram.
Hur mànga timmar sömn har han i dygnet? Om han inte sover nog kan detta störa nattsömnen. Jag tänkte bara om han sover nog pà dagis eller inte.
När han vaknar och gnäller kan du làta honom vara, om det är innan du lagt dig sà se till att göra husljud sà han hör att allt är som vanligt. Pà natten kan du avvänta och om han inte lugnar sig ger du honom en ramsa. Du màste ge honom svar. Nu har dina svar varit lite svajiga, sà han vet inte helt vad som gäller.
Det som gäller är att pà natten sover man som grisar i sina egna sängar!
Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.