Köp av bilbarnstol...

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Bellan

Köp av bilbarnstol...

Inlägg av Bellan »

Hej!
Tänkte höra om jag kan få lite råd om viken bilbarnsstol jag ska köpa :? . Vår tjej är 9 månader och håller på att växa ut sitt babyskydd så det börjar bli dags att kolla på något nytt. Jag kör en Golf kombi som jag förmodar är en mellanstor bil :oops: . Vår tjej tycker både om att titta ut och att sova i bilen. Finns det något märke som passa bättre eller sämre? Vad rekommenderar du?
Tack för alla råd :D
/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
Bellan

Re: Köp av bilbarnstol...

Inlägg av Bellan »

Hej!
Nu har jag varit och testat bilbarnstolar på Babyproffsen i min bil Golf kombi (2004 tror jag att det är). Och tänkte att jag kunde ge lite info till andra som har samma bil. Cosi-Maxi och Britax Hi-Way är för stora. Placerade i framsätet får man skjuta bak sätet helt och förlorar en plats där bak också. Dom skymmer sikten väldigt mycket för den som kör också.

Acta Graco DuoFlex passade i framsätet, bra med plats för stol och barnets ben när de blir längre och den skymde inte sikten för min när jag kör. Frågan är nu hur min dotter sitter i den. Ska åka till butiken och testa igen... Sen ska jag kolla in BeSafe Izi Kid och Britax Multi-Tech innan jag bestämmer mig.
/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Re: Köp av bilbarnstol...

Inlägg av SusanD »

Vi har bara Acta Graco.... stolar, den där modellen med en ratt fram mellan barnets ben så man kan ändra lutningen utan större insatser. Alla barnen har suttit jättebra i dem ända tills fyra års ålder.
Våra bilar har varit ganska små, Ford focus kombi, men det har gått bra ändå.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"