Hon är ett I Ur & Skurbarn så hon tillbringar i stort sett 7 timmar ute varje dag. Vi har mycket social delaktighet inklusive fasta arbetsuppgifter som är hennes egna.
Och så nu sen ungefär 1 månad tillbaka har läggningarna börjat bli förskräckliga. Rutinen är den samma, men innan vi lämnar rummet, eller om det bara är en av oss så börjar hon säga "pappa/mamma vara här inne", vi brukar då fråga om hon vill ha dörren lite på glänt och sen gå ut med ramsan. Då börjar hon gråta och ropa mamma, jag har räknat ut att hon hinner "gråtsäga" maaaammaaaaaa ungefär 25 gånger i minuten och sen håller det här bara på och på... Hon växlar mellan att "bara" vara ledsen till att helt hysteriskt skrika mamma. Vid några tillfällen, främst när vi haft gäster, har vi snabbt gått in och stoppat om och så ut med ramsan och då blir hon tyst på en gång och somnar.
Men vi inser ju att det inte är vägen fram! Hon kan somna själv, utan att vi går in dubbelt, det vet vi och vi har känslan av att det här är ett sätt för henne att visa sin vilja och få bestämma HUR det ska gå till. Och så ska vi inte ha det.
Men vad sjutton gör vi??? Ikväll har hon skrikit hysteriskt i nästan 1 timme, hon blir ännu mer ledsen när vi ramsar igen men vi har ändå gjort det ca var 15:e minut. När hon hade skrikit "snyta" 100 gånger gick jag till slut in för att göra det - ut med ramsan och då är hon tvärtyst och somnar bums. Och ändå
Hon är väldigt verbal och på morgonen kan hon säga. "Jag var lite ledsen igår" Och när jag frågar varför så svara hon "Molly ville att mamma skulle vara i Mollys rum..." Då säger jag: "Ja men det vet du att mamma är aldrig i ditt rum när du ska sova. "Jag vill vara ledsen mamma..." Ja, vad svarar man på det?
Vad gör vi för fel och hur hittar vi tillbaka?
//Mollymamman