Ett par frågor om livet efter kuren

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Elinrubin

Ett par frågor om livet efter kuren

Inlägg av Elinrubin »

Hej!
Eftersom jag har fått så fina svar och råd tidigare... Nu, nästan två månader sedan vi påbörjade kuren och det mesta fungerar för oss har jag ett par frågor! Hoppas att någon har en minut!

1. Hur länge säger man sin ramsa fyra gånger? Går man kanske över till att säga den en gång vid läggning (natt som dag)? Och, ska man fortsätta lägga barnet tillrätta när det är dags att sova?

2. Om man är borta på kvällen och ska lägga lillen i vagnen - hur gör man då lämpligast när det är dags att gå/åka hem? Läggningsrutin där man är med pyjamas och allt, men se'n - speciellt nu när det är kallt och varma kläder behövs...

Vore toppen med lite tankar om detta!
Elin
Pojke, juni -10
Flicka, juli -12
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: Ett par frågor om livet efter kuren

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

1. Ramsan X4 sägs typ "hela livet" det är jätteskönt att ha den vid liv så fort man stöter på patrull. Annars riskerar man en "omkurning". :wink:

2. När vi går bort har vi med resesäng, lägger sonen där med pyjamas och allt (kör läggrutinen mini). Stoppar in i uppvärmd bil (helst) eller på med något varmt över pyjamas.
Sen bär jag sonen in i mörkt hus, direkt in i sängen, lägger och om så behövs går med ramsan.

Ju mindre ljus man har desto mindre vaknar barnen till. Andra sitter vakna och tysta i bilen men somnar så fort man lägger dem.

8)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Elinrubin

Re: Ett par frågor om livet efter kuren

Inlägg av Elinrubin »

Fint! Då fortsätter vi ramsa x4 vid varje läggning! Ska försöka oss på läggning borta snart...
Tack för tipsen!
Elin
Pojke, juni -10
Flicka, juli -12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"