Har du fler än ett barn och genomfört kuren?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Almas_mamma

Har du fler än ett barn och genomfört kuren?

Inlägg av Almas_mamma »

Hej!
Jag är en ohämmat passionerad SNH-anhängare sedan ett par veckor tillbaka och likt en nyfrälst predikant försöker jag nu sprida denna effektiva, underbara och kärleksfulla filosofi till sömnkämpande föräldrar i min närhet. I princip blir alla intresserade när jag berättar lite (framför allt när de får höra om hur snabbt vi nått underbara resultat), men de jag finner mest skeptiska är flerbarnsföräldrar. De reagerar på schemat och säger att det skulle vara så svårt att få ihop det. Har inte så mycket att svara då, eftersom jag själv bara har en älskling att fokusera på.

Min fråga är därför till alla med fler än ett barn - har ni haft svårigheter med att få schemat att funka just pga att ni har fler barn?

Vill gärna ha lite kött på benen så att jag kan hjälpa fler över till den härliga, sömnfyllda sidan.

Varma hälsningar! :heart:
/Linda
Mamma till Alma, född 15 maj 2010.
Kurstart söndag 2 januari.
Acnaib
Rådgivare/advisor

Re: Har du fler än ett barn och genomfört kuren?

Inlägg av Acnaib »

hej och välkommen hit! :heart:
Va roligt att du "predikar" I SHN-anda! :wink: :mrgreen:

Själv har jag 2 små älsklingar en som är nyss fyllda 2 och en som är 7,5 månader. Här går det alldeles utmärkt med schemat! Jag vet iten hur det skulle fungera utan!! :shock: :-k Jag har lagt den långa luren mitt på dagen så att den stämmer överrens med bådas tid, sen äter de lunch , mellanmål och middag samma tider. När minstingen var yngre så åt de vid olika tider, men det var faktiskt mest bekvämt då!
Minstingen har två lurar till på dagen, vilket är perfekt för då får jag lite egen tid med storasyster.

Nej, jag vet itne hur det skulle kunna gå ihop utan schema och utan struktur. Hälsa dem det, de skeptiska mammorna du träffar. :wink:

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"