Ville bara kolla lite med er. Jag har visat lillen hur man klappar katten fint miljoner ggr (det känns så...
Nu känns det nästan som jag har två barn här. Lillen närmar sig katten och katten kvider INNAN ngt hänt och lillen kollar efter mig. Om jag då sitter fast i matbestyr eller är helt nedlöddrad med diskmedel så kan jag inte komma bums så börjar lillen att genast rycka och slita och kasta sig på katten.
Ett tag kändes det som lillen använde katten som fjärrkontroll för mig. Så jag bröt med soc. del. och det gick fint. Ett tag. Sedan var vi tebax på ruta ett. Då tänkte jag att jag måste bli bättre på att VISA. Så jag släppte allt jag hade och gick för att visa med handen om handen varpå lillen blir aparg.
Det har han alltid blivit när jag använt handen om handen. Han diggar mer att jag gör och sedan får han göra själv. Så jag har gjort så när det kom till katten men nu känns det som taskigheterna blir lite väl brutala.
Iaf. Jag gav mig dän på att visa handen om handen. Det var jättesvårt för lillen skrek och kasta sig åt alla håll och kanter. Men jag tänkte att gör jag rätt kommer han att bli lättad. SÅ jag forts. Och verkligen jobbade med mitt tonfall och så helt plötsligt så verkade lillen ok med att jag visade honom. Trodde jag! Sekunden efter började lillen skrika och spjärna emot igen och jag slutade och tänkte att den lilla människan bara skulle få komma bort. Lillen lösgjorde sig och slutade skrika. Vände sig om och slog katten hårt och sedan mig.
Ska jag framhärda med handen om handen fast det blir sådan kalabalik?
Plocka bort katt(skrället) har jag gjort men då kommer den tebax och blir luggad. #-o
Goa hälsn/Luvisen