Övergång till sittvagn

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Petronella

Övergång till sittvagn

Inlägg av Petronella »

Melvin börjar snart bli förlång för sin liggvagn. Snart dags att byta till sittdelen. Är lite orolig för hur det ska gå med sovpassen utomhus.
Han förstår inte att han ska sova om man lägger honom på rygg. Men så fort man vänder på steken så somnar han inom 1 minut. :D
Jag vill ju forsätta med att promenera när han har sin lunchlur.

Hur har det gått för er andra med magsovande bebisar, vid byte till sittvagn? :?
Melvin f?dd 2004-06-20
Startade kuren 2004-10-06
Sover numera hela n?tterna och vargen har vi inte sett r?ken av p? ett tag.
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Jag har börjat med sittvagnen nu eftersom lille Jonas gärna sitter upp och är med om vi är ute under hans vakenpass. Till en början tyckte han att det var rätt värdelöst att sova på rygg i vagnen men det tog bara några få vändor så satt det också, nu somnar han ganska direkt när jag lägger ned honom (om det är sovdags). :D

Var lite orolig att det skulle snurra till allt i det lilla huvudet och att han skulle bli förvirrad när han lades på mage inomhus för att sova, men det funkar bra.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej,
Jag har bara haft sittvagn till minstingen, med en mjuk insats de första månaderna. Från 6 månader (då vi startade kuren) till 11 månader sov hon på mage i sittvagnen. På något mjukt underlag. Därefter vände jag på steken och selade fast.

:D :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"