Hej,
Jag fick tipset att börja med plockmat till min dotter som nu är 7 1/2 manad och hon älskar det! Jag har nu börja ersätta puréerna med lite mer bitar i maten som jag ger henne vid sidan av den rena plockmaten men jag mârker att mycket kommer ut helt...har hittat hela zucchinibitar, hela russin etc i bajset. Betyder detta att hon är för liten för att bara äta hel mat och inte kan smälta bitar ännu?
tack tack, hälsningar,
Stina
Svart att smälta, kommer ut hela bitar mat i bajset...
När min äldste var ett år var han lös i magen och jag pratade med läkaren om detta på ettårskontrollen. Vi diskuterade runt detta lite. En sak han sa då var att viss mat går rakt igenom, magen klarar inte av den än. Jag frågade om jag skulle sluta ge den då? Nej det fanns ingen anledning till det. (det var för övrigt fullständigt normalt att vara sådär lös i magen när man var ett år.... men det hör ju inte hit)
I augusti 2008 föddes Gossen som hade SM i sig från början.
Skruttan föddes den 28 januari, fyra dagar tidigare än beräknat
Skruttan föddes den 28 januari, fyra dagar tidigare än beräknat
-
Fd Medlem
Hej knyttet!
Ja, hon är liten ännu och tarmarna är inte helt klara att bryta ned mat som inte tuggas. Och vi har visst inga tänder i magen
Mycket kommer ut i sin ursprungliga form. Russin, majs osv.
Ingen fara ännu.
Men om det blir värre, om bajset blir svart och om det blir lösare så bör du kolla upp det kan handla om födoämnesallergi.
Men som sagt, ingen stress över några russin som gjort resan i hel form, så att säga...
Lycka till!
Ulrika
Ja, hon är liten ännu och tarmarna är inte helt klara att bryta ned mat som inte tuggas. Och vi har visst inga tänder i magen
Mycket kommer ut i sin ursprungliga form. Russin, majs osv.
Ingen fara ännu.
Men om det blir värre, om bajset blir svart och om det blir lösare så bör du kolla upp det kan handla om födoämnesallergi.
Men som sagt, ingen stress över några russin som gjort resan i hel form, så att säga...
Lycka till!
Ulrika