Min dotter har sen en dryg månad tillbaka väldigt svårt att hitta ro på natten. Innan dess sov hon hela nätter och vi var så nöjda. Men över en natt händet något - hon bökar hon omkring i sängen, sätter sig upp, kryper, skriker och vill ha nappen, har svårt att somna om själv osv. Från att ha vaknat kanske 1-2 ggr per natt vaknar hon nu ca 10 ggr per natt. Minst. Det enda som hjälper lite är att hon får ligga bredvid mig. Mat får hon däremot inte.
När detta satte igång var hon förkyld, väldigt förkyld och tokgnällig. Lite svårt att utrönna om det är 8 mån fasen som satte igång där... idag är hon ju frisk och jätteglad på dagarna. Igår passade farmor henne hela eftermiddagen och idag lämnade jag in henne 1 tim hos barnvakten på gymmet. Inga problem alls. Hon verkade inte bry sig alls...
Så vad tror ni? 8 mån fasen? Hur länge sitter den i?
Jobbiga nätter - kan det vara 8 mån ångest??
-
chokladkaninen
Hej Myrmamma! 
Jag tror att du behöver köra en regelrätt Sova Hela Natten-kur.
Den ger dig nämligen verktygen att handskas med allehanda trassel, oavsett när eller varför det sedan händer. För egentligen är det ganska ointressant huruvida det är 8-månadersångest eller krypfrustration som får din dotter att sova oroligt, eller hur? Det intressanta är ju hur du kan hjälpa henne att sova skönt igen! 8)
Jag tror att du behöver köra en regelrätt Sova Hela Natten-kur.
Mamma till
Storasyster f feb 07
och
Lillebror f okt 08
och