Snart 3 år och morgonen blir tidigare och tidigare..

Skriv svar
sofin

Snart 3 år och morgonen blir tidigare och tidigare..

Inlägg av sofin »

Hej!

I samband med att lillasyster kom har storebror Elis börjat vakna tidigare och tidigare på morgonen. Förut sov han alt. låg kvar i sängen och bubblade för sig själv tills vi kom in och sa god morgon. Nu ligger han och hojtar/vrålar/grinar tills vi går in och hämtar honom. Men han går i alla fall inte ur sängen själv :D Alltid nåt!

Jag skulle gärna vilja att vi kom tillbaks till de där förutsägbara mornarna. Har ni några bra råd att ge mig?

Hans natt börjar 19:30 och förut vaknade han då mellan 7-7:30 men låg snällt kvar till 7:30 då jag gick in och väckte. Nu vaknar han oftast mellan 6-6:30.

På förskolan sover han mellan 45 minuter och en timme på dagen. Hemma sover han en timme, väcker man efter 45 minuter är han sur i flera timmar efteråt. Om han fick bestämma skulle han helst sova två timmar mitt på dagen!

:arrow: Men vad gör man? Väckarklocka? Hur förklarar man det för honom? Eller tror ni på att korta ner luren på dagen? Jag är lite skeptisk till det jag, eller ska vi lägga honom lite senare istället?
miniz

Re: Snart 3 år och morgonen blir tidigare och tidigare..

Inlägg av miniz »

Hej!
sofin skrev: :arrow: Men vad gör man? Väckarklocka? Hur förklarar man det för honom? Eller tror ni på att korta ner luren på dagen? Jag är lite skeptisk till det jag, eller ska vi lägga honom lite senare istället?
Jag hade dragir ner luren till 45 minuter. Prick! Och sedan ha en väckning efter önskemàl, nàgon gillar mysa en stund, andra äta direkt, medan andra igen gillar läsa i fred och ro.

Introducera väckarklocka! Här är en tràd om väckarklocka.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14338
en till
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=13586

Àterkom gärna med rapport eller fràgor!
Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"