Vi har sabbat allt och backat 12 steg...MINST!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Marie

Vi har sabbat allt och backat 12 steg...MINST!!!

Inlägg av Marie »

Känner mig otroligt besviken på mig själv utifrån hur vår situation blivit. :x

Har kört efter AW:s metod sedan mitten på Juni och det har fungerat bra. Det tog ett tag innan allt satte sig men sedan blev det hyfsat i alla fall. Tova somnade bra på kvällen men vaknade alltid vid 4-5. När vi sedan tog bort att hon skulle få mat vid 5 så blev det inte bättre direkt.
Sedan 7 okt har hon även börjat protestera vid läggning som hon aldrig tidigare gjort och det fortsatte mer eller mindre varje kväll men det kändes som den lätta biten, det som var svårt var hennes fullkomliga raseri utbrott vid 5 på mornarna...vi kom aldrig förbi dem. Mammut hjälpte mig att göra ett bra schema och vi flyttade lite tider och helt plötsligt kändes det som om vi var med i matchen igen...vad händer då...forumet försvinner...Tova skriker som aldrig förr och helt plötsligt har vi blivit föräldrar som använder napp på natten :oops: och det känns som ni förstår inte bra. Jag kan verkligen säga att vi provat allt, solfjädern, buffning, avvakta, pang-ramsa - men inget har fungerat på hennes raseri. Man känner sig verkligen maktlös och vad ska då inte hon känna sig som ligger där helt förtvivlad. Sedan har det lilla hjärtegrynet börjat med olaten att hon totalt vägrar mat vissa kvällar...det gör ju inte att hon sover bättre...
Dagarna fungerar hur bra som helst så där är vi duktiga men det är nätterna som är vår black om foten.
Vet inte vad vi ska göra för att komma tillbaka på banan igen, jag vill inte ha en nappknarkare men jag vill inte heller ha en helt förtvivlad liten tjej :( .

Vad tror ni alla kloka människor :?: :?: :?:

Förresten är det helt underbart att forumet är tillbaka :!: :!:

//Marie med Tova som är 7½ månad
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Strukturera - tänk till - och ta nya tag! Glöm det som varit/blivit och börja om på nytt - nu är nu och då är det "bara" att tuta och köra!

Så bestäm er och kör på! Ni kan och klarar detta! Bort med nappen och fram med attityden!

:D Lycka till!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ack ja, sådant händer i de bästa familjer - bryt inte samman :roll: Lyss till Mammut och kör på, utan att se tillbaka.

Raseri eller förtvivlan? Vilket är det?

Läs Lathunden igen och missa inte Ord på vägen :!: Där har du lite om morgnarna när aktiviteten ska vara MINIMAL och, om och när den alls är nödvändig, kort och halvilsken (tillbaka :!: ) eller kort och lugnande (om hon verkligen är riktigt, riktigt ledsen) och där ni i övrigt ska gå vakten - så det hörs men inte syns! - och inte störa. Budskapet är PÅ NATTEN HÄNDER INGENTING (för henne). Hon ska ha massivt tråkigt, tills hon inser att det är lika bra att sova vidare så att den roliga, roliga (se till att den alltid är det :!: ) morgonen kommer fortare :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"