Hej igen alla!
Jag har en liten fundering kring min Wille, snart 6 år. Han har ganska nyligen fått en sänglampa av mormor som vi satt upp bredvid hans säng. Tidigare har han inte haft nån lampa o haft mörkt i sitt rum när han sover. Igårkväll fick jag gå in till honom när han sov o släcka lampan, han sov i godan ro. Han släcker lampan vid läggning o det är inga problem då, men däremot så tror jag att han tänder lampan när han vaknar till.
Sen på morgonen, jag kliver upp före barnen o gör mig klar innan de ska på dagis/fritids alternativt så är de hemma med pappan som jobbar skift, men nu ser jag att lampan är på o han håller på o leker med den.
Tror ni att det här stör hans sömn så pass att vi ska ta bort den? Är det nyhetens behag så det kommer att "lägga sig" sen eller vad har ni för teori?
Tacksam, som vanligt, för svar!
Sänglampa?
Sänglampa?
Marita Eriksson
mamma till Wille 041217, kurad aug -05
o Signe 070328, kurad aug -07
i vårt fall var det nyhetens behag när vi införde sänglampa, stora pojken gillar att ligga och läsa lite i sin säng. så lilltjejen fick också en eftersom de sover i samma rum. i början var det en massa släckandes och tändandes med dessa lampor. vi införde då att lapan är släkt på natten _( fick ändå släcka den ibland) men nu är det inga problem. De är itne så kul längre 
3 fina...2005, 2007, 2010
Hej hej!
Tror att det stämmer som du säger, nyhetens behag. Jag tog ett snack med Wille att lampan är släckt på natten, man tänder den om man behöver gå o kissa, men sen släcks den igen. Klarar man inte av det så tar vi bort lampan ett tag. Sen dess har han skött det galant! Skönt!
Tack, som vanligt får man snabba svar här!
MVH
Tror att det stämmer som du säger, nyhetens behag. Jag tog ett snack med Wille att lampan är släckt på natten, man tänder den om man behöver gå o kissa, men sen släcks den igen. Klarar man inte av det så tar vi bort lampan ett tag. Sen dess har han skött det galant! Skönt!
Tack, som vanligt får man snabba svar här!
MVH
Marita Eriksson