Hej!
Jag heter Ellinor och har en liten son som är 9 veckor. Har tänkt prova Standardmodellen för att få lite rutiner. Efter vad jag har förstått så kör man vid hans ålder ett schema där han är vaken 2 timmar och sover 2 timmar och idag var första dagen vi provade. Men problemet är att han sover sällan 2 timmar i sträck, han vaknar tidigare. Vad gör jag då? Ska jag ändå ta upp honom och ge mat trots att han bara sovit 1 timme? Slutar inte det med övertrötthet till slut? Eller ska jag fortsätta vagna tills han får ihop 2 timmars sömn, men att han då kanske skriker av hunger istället?
Hoppas någon vänlig själ kan besvara mina frågor!
Hur gör jag när han vaknar innan han "ska"?
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej och välkommen!
Om jag vore du hade jag vagnat och sövt om. Tills 2 timmar hade gått. (nåja inte exakt två timmar det kan vara 1,45 eller 2,15 eller så) Men en viktig del som jag ser det är att man får väcka, så väck, ge mat direkt och se till att det blir MYCKET mat. Du har 1 timme på dig att få i förrätt, varmrätt,efterrätt och kaffe med kaka.
Hur sover den lille? På mage med larm?
Hur matar du, ammar eller flaskar du?
Om jag vore du hade jag vagnat och sövt om. Tills 2 timmar hade gått. (nåja inte exakt två timmar det kan vara 1,45 eller 2,15 eller så) Men en viktig del som jag ser det är att man får väcka, så väck, ge mat direkt och se till att det blir MYCKET mat. Du har 1 timme på dig att få i förrätt, varmrätt,efterrätt och kaffe med kaka.
Hur sover den lille? På mage med larm?
Hur matar du, ammar eller flaskar du?
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.