vill bara vädra så att jag är rätt ute.
Under förtrotsen har Ester varit en tröttis och har sovit som en klocka enligt 11.45-2. Alltså har vi legat aningen högt. Men eftersom det funkat som en klocka har vi inte ändrat något för saken skull om man säger. Läggningar både kväll och natt utan en pip... sov inom några minuter.
För drygt en vecka sedan började lite frågor kring precis efter ramsan ut... men jag började direkt med mitt fön-trick och hon tystnar inom några sekunder. Så lång allt väl.
För sex dagar sedan fick lilla damen för sig att inte sova alls en dag... hon lallade och pratade sig igenom hela den 2 timmar långa dagluren...
Efter det är det ett himla snack varje daglur, lägger vi henne 12 som vanligt snackar hon lätt till 13. Sedan väckning 14 med äggklocka som vanligt. Ofta med grinig lite tjej som säkert sover jättegott då vi väcker...
Har tänkt att detta är en övergående fnurra, men börjar nu ifrågasätta vårt schema. Är det dags att justera från 11.45-2 - till 12-1.5? Eller är det att göra något onödigt? Innan funkade ju det gamla som en klocka.
Hur länge kan fnurror hålla på? Det enda jag inte vill är att hon blir övertrött av att inte sova gott under dagen vecka efter vecka?
Min tanke är att köra på som vanligt, det löser sig... Vad tänker ni?
Jag är inte på och ramsar och överkoncentrerar, snarare tvärtom. Håller på med mitt och tänker mer att "hon har förutsättningarna, mer kan jag inte göra."
Vill bara ha lite reflekioner, lilla damen är nu 19 månader. Hon har fyra hörntänder på g - men jag vet inte om det beror på det...
Känner mig lite