Vilket fint forum ni har här, det är underbart att få inspiration av så många människor som ser och förstår sina barn. Jag är alldeles ny användare här men har läst barnaboken och mycket här i fourmen sedan min dotterns födelse för två år sedan. Jag ska väl också erkänna att vi inom några områden har valt en annan väg, bland annat så samsover vi och har burit mycket. Jag ser barnaboken som ett jättebra sätt att få sitt barn att må bra och bli trygg i sin föräldraroll men tror också att barn kan må bra under de flesta förutsättningar så länge som man som förälder ser sitt barn och kan visa att man är trygg med hur man valt att ha det. Och just för att jag och pappan tyckt så mycket om den fysiska närheten vid samsovning och bärande så tror jag vår dotter också mår bra av det. Förlåt, det är inte detta min fråga gäller men jag kände att jag behöver förklara mig eftersom jag inte är säker på att jag får ställa frågor här om jag inte följer alla spelregler. Är det ok?
Nu till frågan. Jag har den senaste tiden försökt förstå hur jag bäst hanterar när vi och hon vill olika saker, tex när hon vägrar tandborstning eller klädpåtagning, samt hur vi bäst bemöter henne när hon känner sig frusterad för att vi tex inte går ifrån matbordet för att leka med henne när hon ber om det. Jag har fått många användbara tips här i forumen och har läst ingående om paktande
Vänligen,
Christine