Leka med toaletten

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
MamMalin

Leka med toaletten

Inlägg av MamMalin »

Lillkillen 13 månader hyser stor fascination för toaletten. Den är i så lagom höjd, knappar, vatten som rinner, toalock att öppna och stänga....hur kul som helst så klart! :D

Jag har visat hur man använder toan, lock, knappar, spola, stänga...

Blir osäker på hur jag ska hantera när lillkillen vill ha ner händer och armar i toaletten för att undersöka...

- Ska jag köra på "Usch, blä och örk vad toan är smutsig inuti - nu stänger vi locket - så där vad bra med stängt lock!"

eller

-"Ohämmad undersökning av toalett in- och utvändigt följt av dusch", så många gånger som den behöer undersökas för att bli färdigundersökt

Vad tycker ni? :D
/ Malin - mamma till lillkillen -09, 5mån-kurad, och lilltjejen -11, SM :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Nåt mittemellan kanske :?:

Grabba tag om ungen din när det blir för mycket för dina nerver, säg hej då till toaletten och hitta på nåt annat istället. Av nån anledning som jag aldrig begripit funkar det nästan alltid att besjäla föremål såpass att man kan säga adjö till dem. Ett av alla suveräna knep från Barnaboken :D
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hej! :D

Jag hade samma fråga då det begav sig, och fick massor av svar! 8) De börjar här: http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... c&start=30
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Härborta kör vi med Urk!-grejen. Sedan ger jag honom mobilen- viktigt samtal til DIG Bebis! Stora ögon :lol: Och han svarar så snällt.

Samma med själv toaletten. Blä, ugh! Många fula grimaser när Bebis vill stoppa ned sina små tassar.Ibland hinner jag inte nå fram och då hjälps vi åt att stänga toaletten och sedan genast sprita och tvätta händerna. Det verkar som att polletterna går ned lite i taget. :lol:

Numera är det inte så intressant med de där prylarna men det tog sin lilla tid. Typ några veckor härborta. Ihärdig liten...

Igår smällde han igen locket eftersom jag hade glömt det med ett urk. :o Hoa, det går fort när de små helt plötsligt börjar "rätta" oss stora... Vad kommer här näst?
:D /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
MamMalin

Inlägg av MamMalin »

Tackar för support!
Nancy skrev::wink: Nåt mittemellan kanske :?:
Grabba tag om ungen din när det blir för mycket för dina nerver, säg hej då till toaletten och hitta på nåt annat istället.
Det är denna linje vi kört på...inga problem för lillkillen...men tänkte att jag kanske var inkonsekvent...men det kanske blir lagom så :D
chokladkanin skrev:Jag hade samma fråga då det begav sig
Fina toaborsttips...läser o begrundra!
Luvisen skrev:Igår smällde han igen locket eftersom jag hade glömt det med ett urk.
Sån tur att man har hemmahjälp alltså!

Här ska jag låta projekt toalett ha sin gång!
/ Malin - mamma till lillkillen -09, 5mån-kurad, och lilltjejen -11, SM :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Det var väl mest att jag struntat i att säga "blä och usch". Finns nog inga rätt eller fel här. Jag brukar bara undvika värderande uttryck för ibland tycker jag de triggar igång intresset lite extra :wink: :lol:

Toaborstar har alla barnen gillat. Att använda som tandborste eller att se om det finns nåt spännande smutsvatten i behållaren som borsten står i.,,

Jag köpte en egen toaborste (en tjusig rosa) till dem som de kan ha i badet. Tar väl inte bort allt intresse för den andra borsten men jag känner mig mindre trist när jag ställer upp ordinarie borste på en hylla långt från små upptäckarhänder.

Kram från Nancy
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"