Behöver snabbt svar - Första kurnatten påbörjad

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Låst
Mellow

Behöver snabbt svar - Första kurnatten påbörjad

Inlägg av Mellow »

Hej!

Har precis påbörjat en kur på min lilla 6-månaders tjej. Pappan och jag busade (skrattet till go' natten) sa godnatt till pappa och till lampan och sen 19.55 körde jag igång. Buffade, solfjädrade, ramsade i tre omgångar sen blev hon tyst och jag bekräftade. Vad tror ni klockan var när j kom ut i vrdagsrummet och lämnade en sovnde tös bakom mig??? Just det! 20.15. Haha detta är ju magiskt, Anna skriver ju att det normalt tar 20 eller 45 minuter innan de sover. Häftigt! Behöver dock fråga en sak: jag skrev ett inlägg för två dagar sen "För välfungerande för att kuras?". Läs de gärna men kort skriver jag där att hon alltid sovit runt 5 h utan att vakna. Nu undrar jag om det är helt "förbjudet" för mig att gå och slumra en stund ikväll eller ska/bör jag sitta och vaka hela natten OM hon vaknar iaf?

Kram från en häpen mamma :wink:
Mitt första :heart: föddes i februari 2010 - Kurstart 15 augusti 2010
Mitt andra :heart: föddes i januari 2012 - Kurstart 22 september 2012
Mitt tredje :heart: föddes i mars 2016 - Kurstart 24 september 2016
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej Mellow! Stanna gärna i urspungstråden så är det lättare att hjälpa! Jag kopierar över ditt inlägg till den!

Ps. slura lite du, om du litar på att du vaknar men gärna på golvet utanför hennes rum, du ska vara hos henne på en milisekund!
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"