Hej alla,
Jag är helt ny här och hoppas att jag lägger tråden rätt.
Jag har en Love på 11 månader, han är inte kurad utan sömnen har alltid funkat bra ändå. Mitt dilemma är att monsieur har börjat snacka på nätterna, vilket gör att han inte sover sina 12 h i ett sträck vilket i sin tur gör att han blir gnällig på dagarna och då börjar han krångla med maten också. Jag och min kille har provat 2 vägar på detta dilemma.
Väg 1: Jag och min kille har gått upp och ramsat när han börjar prata och han somnar då om utan krångel, vilket vi gör 1-3 per natt. Om vi gör detta så har vi en glad pojke nästa dag.
Väg 2: Love har fått snacka på utan inblandning och somnat om själv men nästa dag blir riktigt jobbig med klängig och pipig Love. Detta provade vi i 3-4 nätter innan vi började gå upp på nätterna igen.
Han somnar alltid utan krångel både dag och natt. Han gråter inte på nätterna utan det är pratkvarnen som är igång. Någon som har tips? Är det kanske schemat som är risigt?
Tack för all input,
MVH Petra
Hans schema är:
7.00 Vakna
7.15 Gröt
9.45 Gröt
10.00-11.30 Sova
12.30 Lunch
14.45-15.30 Sova
16.30 Middag
18.30 Gröt
19.00 Sova
Nattsnacksalig 11 mån.
Hej och välkommen till forumet!
Din pojke sover nog för mycket pà dagen. Han borde ha 14 timmar sömn nu och om en mànad ca. 13.5 timmar. Sà du kan se över hans schema. Om du vill kan du redan nu göra ett schema med 13.5 timmar och använda marginalkvartar efter behov.
Kram.
Din pojke sover nog för mycket pà dagen. Han borde ha 14 timmar sömn nu och om en mànad ca. 13.5 timmar. Sà du kan se över hans schema. Om du vill kan du redan nu göra ett schema med 13.5 timmar och använda marginalkvartar efter behov.
Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.