Era erfarenheter av Johannesört?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Kalaskakan

Era erfarenheter av Johannesört?

Inlägg av Kalaskakan »

Hej darlings!

Jopp, nu är det ena lite tufft här hemma :roll: , jag känner mig ganska nere och innan det går så långt som att jag söker för det på VC så ger jag mig i kast med Johannesört, (samt extra intag av B-vitamin och ett rejält intag av Omega-3) tänkte jag.

Så jag vill höra med er om era erfarenhet av Johannesört, om det är någon som har det vill säga :heart:
Vilket märke använde du, hur lång tid tog innan det verkade, hur många tabletter/dag, hur mådde du med Johannesört?

Tusen tack på förhand och kram!
//Kalasis
noanamn

Inlägg av noanamn »

Jag tog johannesört för några år sen och upplevde verkligen en effekt, trots att jag var lite skeptisk innan. Vill minnas att jag läst någon undersökning som visade på gott resultat på måttliga depressioner, men att medlet inte tar på djupare svackor.
Men i en sådan befinner du dig förhoppningsvis inte. Hoppas du snart får må bättre.
Kram M
Malva
helamig

Inlägg av helamig »

Rosenrot då? Fast den kanske bara är uppiggande? En liten tanke. :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Tack för svar gums!

Noanamn, vad trevligt att höra att du upplevde så bra effekt :) Jag har stoppat i mig dem nu under 2dgr och tja ja jovars nog tycker jag mig ha fått en liten gnista åter. Jag blir en del paff över att effekten kom så snabbt :shock: (Placebo? Vilket som, bara det funkar liksom!).
En djupare svacka är det inte, jag är bara rädd att det blir det.
Tack igen och kram!

Helamig, rosenrot sägs vara mer uppiggande-vaken som du säger. Pigg-vaken är jag, däremot inte glad bara. Tack iaf. för omtanken!
helamig

Inlägg av helamig »

Lycka till!!

:heart: :heart: :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
noanamn

Inlägg av noanamn »

Vad skönt att du känner dig lite piggare! Jag tyckte också att det började verka snabbt, och oavsett vad det beror på så är det ju, som du säger, väldigt skönt att kunna känna den där gnistan igen.
Ta väl hand om dig. Kram M
Malva
Mata

Inlägg av Mata »

Måste ju påpeka att johannesörten är alldeles plocklagom (i alla fall häromkring).
Gratis! :D
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Mata skrev:Måste ju påpeka att johannesörten är alldeles plocklagom (i alla fall häromkring).
Gratis! :D
:shock: huh? Hur ser de ut och vad i all sin dar gör jag med dem sen? Måste googla... :lol:

Tack för tips Mata :heart: !
Mata

Inlägg av Mata »

Här finns en bra bild:

http://www.odla.nu/krydd/johannes.shtml

Man kan göra te av johannesört. Häll en kopp kokande vatten över 1-2 tsk johannesört, låt stå i 5 - 10 minuter och sila av. För att det ska ge något resultat bör du dricka johannesörts-te under en längre tid.

Här är en bra artikel om johannesört:

http://www.epochtimes.se/articles/2008/11/13/16104.html
- Vi fann överlag att extrakt från johannesörten var överlägsen jämfört med placebo och lika effektiv som sedvanliga antidepressiva mediciner, med färre biverkningar, säger forskningsledaren, Klaus Linde i ett pressmeddelande.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Tusen tack Mata!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"