Om man inte har någon att kura tillsammans med, är det helt omöjligt själv?
Tveksam.../Annika
Är det helt omöjligt själv?
Är det helt omöjligt själv?
Mamma till liten aktiv kille på 6 månader! 10-01-08.
Nej, det är alls inte omöjligt
. Visst skulle man önska sig någon som kunde avlasta under dagarna, men det går alldeles utmärkt att klara det själv också. Men har man någon i närheten som kan vara lite behjälplig dagtid så får man lite vila då om man suttit på pass första natten eller två. Annars går det bra ändå. Snart nog har man sovit ikapp sig och i det långa loppet är det värt ett par nätter med lite mindre sömn.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Vill bara peppa dig lite och säga ATT JA DET GÅR! Jag kurade helt själv, dag som natt! Såg till att jag innan kuren började hade bullat upp med mycket mat, godsaker och kaffe. Hade inga dagsprogram ALLS, då menar jag absolut inget. Varje sekund som jag kunde sitta ner och bara ta det lugnt, en liten powernap här och en där, tog jag till vara på och då orkade jag. Hoppas det stärker dig. Lycka till.
Mia mamma till 2 vackra töser
Emelia Oktober 2007
Sophia Januari 2010
Emelia Oktober 2007
Sophia Januari 2010
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
-
Sofias mamma
Det går absolut bra att kura själv, det gjorde jag med älsta dottern. Beroende på hur mycket sömnproblem barnet har, så kan det faktiskt bli så att man redan den första/andra natten kan sova mer (på madrass utanför rummet) än vad man gjort i månader innan. Så för mig var det faktiskt enklare med kuren redan första natten