23 månaders har svårt att somna på kvällen

Skriv svar
paola@hellmalm.com

23 månaders har svårt att somna på kvällen

Inlägg av paola@hellmalm.com »

Hej alla!

Jag har en fundering kring mig säkra sovare till dotter som jag har (tack förresten till er som gjort möjligt att jag har en säker sovare).

Hon sover hela natten utan problem och gillar att sova minst 12 timmar. Sover också 1-2 timmar på dagen. Hennes nattid är 19-07.

Sedan ett par veckor har vi märkt att det tar 30 min - 1,5 timmar att somna på kvällen. De senaste dagarna har det tagit 1-1,5 timmar. Hon är dock glad, pratar och sjunger men har börjat bli lite ledsen och ropar på mamma och pappa. Det är kolsvart i hennes rum. Vi har funderat på att lägga henne senare, säg ca 20, men vi måste dessvärre väcka henne 7 på vardagarna då hon ska till förskolan och vi till jobbet. Och hon gillar att sova sina 12 timmar och blir jätte ledsen om vi väcker henne i förtid.

Vi har avvaktat lite med ramsan då det gjort henne arg istället.

Jag vet inte riktigt hur vi ska tänka här. Ska vi offra en timme av hennes sömn för att prova om det funkar bättre att hon får lägga sig senare? Är det något på sommaren som gör att hon blir mer än kvällsmänniska så att säga?

stort tack på förhand och trevlig sommar!
Mamma till E född 2008-08-05 i vecka 39+6. Hade sitt första 12 timmars natt dagen efter hon fyllde 4 månader!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag hade i första han minskat dagsömnen. Inga 2 timmar sömn på dagen, det kan förstöra vems sömn som helst. en 1-2 åring skall ha ca. 13,5 tim sömn och en 2-3 åring skall ha 13 tim sömn/dygn. Så jag skulle påstå att det är dags att dra ner dagssömnen till runt 45 min, men man kan ändå ha 1,5 tim vila, dock ha koll på dagssömnen tycker jag.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
paola@hellmalm.com

Inlägg av paola@hellmalm.com »

Tack TorsMamma! det ska vi testa.
Mamma till E född 2008-08-05 i vecka 39+6. Hade sitt första 12 timmars natt dagen efter hon fyllde 4 månader!
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"