Bloggar du?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Bloggar du?

Inlägg av anna »

Hej alla bloggare! :D

Jag funderar på att bli en själv...
Fast jag är ju inte så teknisk...
Gjorde en grund en gång för 2 år sedan, sedan tog det stopp för jag förstod inte hur man fick in fler bilder. Sedan brydde jag mig inte om det.

Nu har jag plockat upp den igen, och klurat ut hur man får in bilder, men inte hur man ändrar i text, samt hur man får sin profil att ligga upptill, den halkar ju bara längre ner ju mer man skriver... :? Och så är den inte ute på nätet, ej sökbar, når den bara via log-in. Så de måste väl förmodligen publiceras på något vis.

Finns det någon bra lättförståelig bok på marknaden man kan köpa? Någon som vet?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:shock:
Verkligen ingen som bloggar :?:
Bland så här många människor :?:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Inlägg av Nimrah »

Hej Anna!

Det finns ju så många olika sätt att blogga på. Det låter som om du har ett program på datorn där du gör din blogg? Annars finns ju t ex blogger där du slöter allt via internet och webbläsaren, då publiceras du så att säga på en gång.

/Nimrah
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Nej, inget program i datorn. Jag tryckte i övre vänstra hörnet i en blogg jag var inne på, där det stod "skapa din egen blogg". Så fick jag göra ett googlekonto. Via detta når jag min blogg, men den ligger inte ute på nätet. Via Blogger på något vis. Känner att jag svamlar och är osäker/okunnig här, därför skulle jag behöva någon form av instruktion i t.ex bokväg.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Inlägg av Nimrah »

Så du har ditt bloggkonto på blogger så har vi klargjort det? :)

/Nimrah
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
galaxen
Inlägg: 162
Blev medlem: ons 18 feb 2009, 16:13
Ort: Skåne

Jag har på blogger

Inlägg av galaxen »

Blogger är inte alls svårt att hantera. Till och med jag fixar det :lol:
Dock har jag valt att lägga lösenord på min blogg så den bara är öppen för inbjudna läsare.
Detta för att det dels förekommer folk som tar bilder på barn med downs syndrom och sen hittar man dem på Flashback i den sk mogolida bildtråden. Trots att detta anmälts av en massa människor kan polisen inte göra någonting eftersom FB har sin server utomlands.

Sen har vi ju rektor och personal på vårt gamla dagis som googlar på dottern och oss. De har t o m plockat en tråd härifrån och skickat med till Skolinspektionen som någon sorts "bevis". (bevis på vad kan man undra då det som skrevs var hämtat från ett offentlig handling...)

Så innan du börjar blogga; tänk igenom om du vill att vem som helst ska kunna läsa eller om du vill kunna skriva vad du vill.

Tekniken fixar du! 8)
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Kan det vara DET jag lyckats göra? Lägga lösenord, så det är därför den inte ligger ute?
Nej, jag skulle behöva någon bok/instruktion, alternativt en människa bredvid mig (hade varit det bästa, men jag känner ingen...)

Jag vill ha min sida öppen för alla. Tänker skriva om min papperstillverkning och huset (renovering, projekt m.m)

Låter ju hemskt :shock: att folk tar bilder hur som helst, men i mitt fall har jag inte tänkt ha privatbilder. Tycker jag det är kul kanske man kan göra en privat blogg också om tid finns...

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"