Hej
Vad barn förstår och kan mycket! Jag blir så imponerad varje dag men idag var det extremt! Jag försöker se Vilma som stor i vissa sammanhang men ändå liten i andra och försöker vara steget före men ibland undrar jag hur mycket de egentligen förstår och kommer ihåg.....
I kväll läste Jonas (Vilmas pappa) saga för Vilma själv, (jag var och tränade ). Vi brukar annars alltid lägga tillsammans för det är såååå mysigt.
I vilket fall som helst så läste de en saga som vi inte läst på länge. Det är Rut och Knut som leker doktor. I boken finns en liten björn som har bandage runt huvudet. Till detta hör att jag ramlade i februari och bröt armen illa och opererade in en Hoffmanställning. Efter det så var vi tvugna att lära Vilma ta tag runt mammas hals osv för jag kunde bara använda en hand (hon var då 9 månader). Vi visade också i boken bandaget på nallen och bandaget på min arm och sa "mamma har ont i armen" och så ojade jag mig lite. Nu var det 6 veckor sedan jag tog bort ställningen och bandaget togs bort tidigare än så. Och så då i kväll när Vilma såg nallen med bandaget runt huvudet så säger hon "usch usch" (vilket är hennes ljud för att det är något) och så pekar hon på sin arm.
Det kanske inte är konstigt men trodde hon hade glömt det.......oj så fel jag hade!