Hej Kiki och tack för snabbt svar!
I natt efter hans 2h-protest sov han i 5h!! Rekord! Han vaknade vid fyrasnåret och då funkade ramsan igen!! Kändes sååååå skönt, försiktigx6,mjukx6, övertygandex6. Jag kunde verkligen känna dialogen.
Och så sov han 2h. till 6.10...
Nu har jag inte lyckats få honom att somna om igen..
Solfjädrat 20 minuter när han började jollra med dadadadagurgel tänkte jag att nu är han ju lugn och säkert mottaglig för ramsan. Men han reste sig åter igen och började skrika så fort jag lämnade rummet. Släppte jag in vargen? Började om igen efter att prova ramsa utanför utan att hans skrik ändrades eller klingade av.. Till slut var kl 07.00 och dags att gå upp.. Då lamnade jag honom igen för att höra samma visa om igen och sen gick vi in för att glatt sjunga, spexa, dra upp rullgardin och "godmorgon godmorgon, hör fåglar sjunga glatt". Men han var ledsen och svårflörtad.. Det var ju inte bra att börja morgonen ledsen. Efter en liten stund vände dock humöret och jag ammade honom som vanligt, riktigt hungrig var han! Och han han hade bajsat någon gång mellan 06.10-07.00.. Kanske därför som han också hade svårt att somna om? Kan ju inte vara kul med bajs i blöjan!!
Nå, jag läste ditt svar efter jag tagit upp honom nu på morgonen.
Som du säger, många vargar verkar finnas! Det blir hårdpluggande i boken för att tämja flocken!!! Jag vill absolut inte gå tillbaka till det vi hade förut. Jag vill få det här att fungera! Han sover ju dock fler timmar i stöten än han gjorde innan kuren.
Men om jag fortsätter att solfjädra honom längre som du föreslår, tills han somnar, kommer jag då inte att hamna i ett solfjädringsträsk? Kommer verkligen ramsan att fastna och ge resultat efter hand även om han får den när han somnat?
Uppskattar verkligen att du tog dig tid att svara snabbt!
Jag kommer att fortsätta med kuren, att ge upp halvvägs finns inte för mig, och jag ska lusläsa och plugga på!