2 år, vaknar på nätterna, snabb hjälp, ska på semester....

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Lotta K

2 år, vaknar på nätterna, snabb hjälp, ska på semester....

Inlägg av Lotta K »

Hej!
Vår lille kille på 2 år har börjat vakna på nätterna och komma in till oss. vaknar även tidigare äv vanligt på morgonen runt 6 ( kan även vara havl sex) är lätt väckt vid den tiden. Går till sängs 19.45( somnar ca 20 min senare). Sover ca1-1.5 timme på dagen. Vi har tidigare gjort en kur på hans äldre syskon vilket verkligen lyckades. vi har inte lyckats fullfölja en kur på denna lillla kille då han haft oturen att vara väldigt mycket sjuk. Men vi har haft turen att han oftast sovit lugnt och tryggt i sin säng. Han har aldrig protesterat vid läggning, däremot när vi ska lägga tillbaka honom på natten/ tidig morgon. Vilket har till följd att han ibland väcker sin storebror.

Har läst runt på forumet och uppdaterat mina kunskaper så nu ska vi försöka göra ngt åt situationen.

Ett major problem är att vi ska åka utomlands i mitten på veckan :D och har ju inte så många dagar på oss. SKulle vara skönt att göra ngt åt detta innan.

Hur tycker ni att vi ska göra :?:
Lillebror 080314
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol: (Om jag inte sagt det förut :oops: )

Kura honom när ni kommer hem, tycker jag (om ni då verkligen känner er mogna att Fatta Beslutet). Införskaffa Internationella Sova hela natten och förbered er :!:

Kuren tar sina fyra dygn och sin lugna uppföljningsvecka efter det (minst), och då bör det vara allt utom utlandsresor och tidsskillnad mitt i alltihop :roll:

Nogsam planering anbefalles :wink: :lol: Det lönar sig, tro mig.

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "