Vad kan ha hänt tror ni? Är det något typiskt som man kan se vid denna ålder? Jag trodde det skulle gå över som allt annat brukar göra men nu har det faktiskt pågått i snart en vecka. Många har ju problem med vändningscirkus har jag läst. Vår sessa har höftgips och kan inte vända sig, men kravlar och har sig alltså i stället. Hur bryter vi denna onda cirkel? Vi vill ju ha våran glada och pigga tjej tillbaka. Gnälliga barn är vi då rakt inte vana vid
Långa partyn i vargtimmen
Långa partyn i vargtimmen
Sessan har börjat vakna mellan 04.30-05 och kan vara vaken nära på en timme
Hon ligger och snackar, kravlar upp i något hörn av sängen och till slut börjar hon gnälla. Vi brukar inte göra något esom vi lärt oss att inget göra så länge hon är nöjd. När då gnället slutligen kommer brukar vi gå in och lägga till rätta (verkar inte så skönt att sova med huvudet upptryckt i spjälorna) ramsa och gå ut. Somnar om en stund som det verkar. Men hela partyt har då alltså pågått i 45-60 min. Morgon är det kl 07. Dessa uppvak leder till att hon är vääääldigt trött på fm. Sambon hade svårt att hålla henne vaken tills första luren. Gnällig var hon vid lunchen med sämre aptit... ond cirkel...
Vad kan ha hänt tror ni? Är det något typiskt som man kan se vid denna ålder? Jag trodde det skulle gå över som allt annat brukar göra men nu har det faktiskt pågått i snart en vecka. Många har ju problem med vändningscirkus har jag läst. Vår sessa har höftgips och kan inte vända sig, men kravlar och har sig alltså i stället. Hur bryter vi denna onda cirkel? Vi vill ju ha våran glada och pigga tjej tillbaka. Gnälliga barn är vi då rakt inte vana vid
Son född jan-05
Dotter född 1/7-09
Dotter född 1/7-09
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej,
Om jag läser rätt så har er lilla hunnit fylla 7 mån.(inte så liten längre
)
Då behövs 14,5 tim sömn på schemat och om ni då har 12-45-1,5-45 är det dags att faktiskt dra ner på tiden. Kanske kan 12-45-1,5-20 passa er?
Sen vill jag rekommendera er att börja läsa på om 8-mån ångesten i både BB och bland trådar på Späda och små (våra favoriter). Då är du väl förberedd för framtiden.
Om jag läser rätt så har er lilla hunnit fylla 7 mån.(inte så liten längre
Då behövs 14,5 tim sömn på schemat och om ni då har 12-45-1,5-45 är det dags att faktiskt dra ner på tiden. Kanske kan 12-45-1,5-20 passa er?
Sen vill jag rekommendera er att börja läsa på om 8-mån ångesten i både BB och bland trådar på Späda och små (våra favoriter). Då är du väl förberedd för framtiden.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.