2åring med en massa fnurror

Skriv svar
Emsy

2åring med en massa fnurror

Inlägg av Emsy »

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Vår dotter som blev två i oktober har alltid sovit utmärkt 19-07, BB barn från start. Under hösten började hon strula, ropade tillbaks oss gång på gång och ville att vi skulle vara kvar hos henne, ibland var vi det men ofta inte. Hon sov då i spjälsäng. Sen började hon klättra ur sängen så vi bytte till vanlig säng.

Det gick bra ett tag, men nu springer hon upp en massa gånger, ropar efter oss, tänder lampor och hämtar leksaker. Verkar inte vara så trött helt enkelt. (Hon får endast sova en timma på dagen) Somnar gör hon till slut.

Sen fick Ella en lillebror i början av januari. Allt har gått bra där. Hon är glad över lillebror osv. Men hon kommer in till oss på nätterna sen dess. Jag vet att det är fel men vi har låtit henne sova hos oss, för vi fick så dåligt samvete fö att lillebror fick sova i vårt rum men inte hon. Men nu känns det som jag vill komma tillbaka till gamla rutiner. Var ska jag börja?!
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

:D Hej på dig och varmt välkommen hit till forumet :heart:

Jag måste börja med att fråga om ni använt ramsa och andra verktyg som hör till kuren? Om inte så är det dags för en kur tycker jag. Så at ni talar om för tösen att den egna sängen är trygg och skön att sova i. Och att det inte är synd om någon som får sova skönt hela natten i egen säng... (gräl gräl på er! :lol: )

Återkom, det kan bli aktuellt med flytt av er tråd ifall ni inte är bekanta med SHN-kuren ännu!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Emsy

Inlägg av Emsy »

Vi ramsar, eller jag i alla fall. Pappa gör lite som han vill... Förr sov hon på mage, men nu gör hon lite som hon vill.

I går läste jag gamla trådar med liknande problem och satte mig därefter på vakt, på en stol utanför dörren. Jag satt med ryggen mot och läste. Ella blev vansinnig, skrek att jag skulle komma in till henne.Men jag svarade med ramsan i olika tonlägen och läste lugnt vidare. Problemet var att jag var själv hemma och lillebror vaknade under tiden. Så jag fick amma honom, men det verkade fungera (trots att jag kände mig orolig över att Ella skulle bli ännu med frustrerad över att jag satt med lillebror utanför) Hon somnade i alla fall, utan att ha gått upp en enda gång! :shock:

Sen vaknade hon vid två på natten och pappa gick till henne, men då sa hon att hon bara ville att han skulle öppna dörren igen ( den stängde vi när hon somnat) sen somnade hon om själv!!! :shock: :shock: :roll:

På morgonen sa hon glatt_Ella sover i sin säng! Lillebror sover korgen!

Verkar som det går åt rätt håll! Nåot vi ska tänka på inför nattens övningar?

Ska tilägga att jag har planer på att gå ner till ett mål per natt med illebror som nu är fyra veckor, men vet inte om jag ska avvakta lite till storasyster är avklarad?
miniz

Inlägg av miniz »

Hej Emsy och välkommen säger ocksà jag!

Bra jobbat med läggningen! Fortsätt sà och tänk inte pà lillebror som nàgot problem för henne. Vad lillebror har för sig har inget med hennes goda sömn att göra. Hon ska sova gott för det om lillebror inte kan det. :wink:

Kanske du kan fà pappan att läsa under SHN-fliken här pà forumet, sà jobbar ni tillsammans med likadana verktyg.

Ang. lillebrors natt hade jag avvaktat nàgon liten vecka. Jag tycker de är sà pluttigsmà när de är fyra veckor, men det är jag det.

Rapportera gärna vidare!
Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"