Hej,
Jag har en dotter som är 16 månader. Hon somnar bra själv i sängen på kvällen och även när hon ska sova middag. Men hon vaknar på nätterna och kan inte somna om själv, den senaste tiden för ca 2-3 månader sedan så vaknar hon runt 2 tiden och det tar allt från 1-3 h för henne att somna om.
När hon vaknar på natten lyfter jag över henne till vår säng, men jag vill att hon ska kunna sova i egen säng.
Frågade BVC dom föreslår 5 mm metoden, har testat men jag kan inte hon blir så ledsen. Frågade en barnläkare dom föreslog allergimedicin för att få henne trött, och det vill jag VERKLIGEN INTE ge.
Jag börjar jobba snart och måste få ordning på detta. Har läst lite ang SHN medtoden, snälla hur ska jag komma igång och förklara gärna hur ni gjort. Några nätter utan sömn känns helt OK för att få ordning på detta.
16 månaders som är vaken flera timmar på natten
Vilken tur att din dotter har en sån klok mamma! Jag fattar inte hur BVC kan ge såna råd, det är förskräckligt och sorgligtSophiaLa skrev:Frågade BVC dom föreslår 5 mm metoden, har testat men jag kan inte hon blir så ledsen. Frågade en barnläkare dom föreslog allergimedicin för att få henne trött, och det vill jag VERKLIGEN INTE ge.
Det allra bästa är att du läser SHN-boken, då får du helhetstänket och hela filosofin - du beställer den enkelt på förstasidan! Man kurar i princip ett äldre barn på samma sätt som ett yngre, kanske hoppar man över buffningen och backar lite långsammare, men tänket är detsamma. Det finns en hel del att läsa här på forumet innan du får boken, du har alla trådar på den här sidan plus krönikor och en massa annatHar läst lite ang SHN medtoden, snälla hur ska jag komma igång och förklara gärna hur ni gjort. Några nätter utan sömn känns helt OK för att få ordning på detta.
Så läs på ordentligt, bestäm ett startdatum och ställ dina frågor här - vi följer gärna med på er kurarresa mot härlig nattsömn!
Kram Mia