Morgon klockan 05.00!!

Skriv svar
mamaSandra

Morgon klockan 05.00!!

Inlägg av mamaSandra »

Här var ett tag sen man var...Men nu är det dags igen!
Lille Philip,strax 2år har vanligen sovit 18.30-6.00 .Men ungefär sedan ca 1.5månad sen så började han vakna på nätterna, ibland 4gånger...Men det fick vi bukt med.
Nu är kruxet att han vaknar klockan 5 och är otroooligt envis. Han klättar ur sin säng,kommer in til mig och säger vaaa(välling). Jag går in med honom, lägger ner och ramsar. Olika reaktioner -ibland tvärilsken-klättrar ur direkt varpå proceduren upprepas ett antal gånger. Andra gånger ligger han kvar. I fem minuter ! Sen klättrar han upp och tänder sin lampa och ska leka. Varpå jag går in, lägger i säng och ramsar. Sådär håller vi på. Försöker hålla ut till 5.45 sen brukar jag ge upp!
Sover han för mycket,månne? Han läggs som sagt halv7 på kvällen. Sover 11/2timme ¨på dagen.
Nu håller han på att skolas in på förskolan men det har inget med detta att göra eftersom det här började för över en månad sen.

Vad ska vi göra :?: :roll:

/Sandra
Flicka född 0407
Pojke född 0802
miniz

Inlägg av miniz »

Hej!

Kan du vara snabbare med att fa honom i säng? När han kommer in till er, sà gà tillbaks direkt làt honom gà i säng och sedan väntar du och griper honom direkt han försöker klättra ur nästa gàng. Làt honom klättra in om han redan hunnit ut och ramsa ut. Om du hör han är pà väg, kan du komma honom i förväg, med en ramsa som säger att pà natten sover man, det händer ingenting.

Nàgra barn brukar minska sin dagslur vid tvà àrsàldern, mellan tvà och tre àr tror jag är helt vanligt.

Är det helt mörkt i rummet?

Har ni infört väckarklocka?
Min snart tvà-àring vaknade lite för tidigt pà morgonen, sedan vi infört väckarklocka har det blivit mycket bättre. Jag förklarade för honom att han inte behöver gràta och ropa efter mamma, men vänta pà klockan som ska säga pipipipipi pipipipip, sà kommer vi och säger gomorron. :lol:

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
mamaSandra

Inlägg av mamaSandra »

Hej och tack för input!
Har infört klocka sen 2 dagar tillbaka. Annars så gör vi redan som du säger...Vi är skitsnabba att få honom i säng. Sen står jag utanför hans dörr och tar honom direkt då han hoppat ur. Jag lyfter upp honom och lägger ner honom. Bestämt. Men när han varit tyst en stund så går jag och lägger mig sen kan jag vakna av att han står bredvid..Kanske jag ska "vakta" utanför hans dörr ända till väckarklockan ska ringa :?: Jaaa det kanske jag ska försöka :idea:
Jag har ju sett här att detta verkar vara jättevanligt. Så man kan ju läsa andras innan man skrive rsjälv...

Tack!
Flicka född 0407
Pojke född 0802
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

:lol: Jo ibland brukar jag undra om det finns något enda sovproblem i världen som inte dryftats på detta forum :lol:

Litet tips: skruva ur lampan i hans rum så den inte alls går att tända. Lampor sover nämligen på natten de också :wink:
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"