Börjar säga nej

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Börjar säga nej

Inlägg av /LO »

Hej på er.

Vera är bara drygt 15 månader, men har just lärt sig ett nytt ord - NÄ och skaka på huvudet [-( . Hon bryter samman lite då och då också, när saker inte riktigt går som hon tänkt :cry: .

Om detta är det berömda förstadiet till trotsen eller om det kommer att bli mer av samma vara vet jag inte. Men det spelar ingen roll. Det ända jag känner är spänd förväntan och lugn 8) . Jag vet varför det händer och jag vet hur jag ska hantera situationerna.

Jag menar inte att jag kommer att göra rätt i varje situation eller att allt kommer att gå förbi utan några bekymmer - nej jag vet bara att jag har verktyg så att jag kan göra mitt bästa och känner mig trygg som mamma.

Tack Anna! =D>

Kram
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Kit

Inlägg av Kit »

Åå, om de små liven ändå slapp små sammanbrott... :cry: Men det ingår i livet... :heart: Och du /LO, har ju det viktigaste; Den Självklara Attityden! :heart:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack LO :D

Är du bara hälften av den klippa du är här på forumen inför ditt lilla barn (och det är du), då blir hela livet med den lilla ett bara precis berikande äventyr :lol: För er alla :lol: Så som det ska vara :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"