Philip 6 mån,buffas lite varje gång jag lägger honom?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
irene

Philip 6 mån,buffas lite varje gång jag lägger honom?

Inlägg av irene »

Hejsan,ny medlem här supertacksam för detta forum. Har en fråga,kanske har någon svaret,känner mig helt förvirrad. Är inne på uppföljningsveckan o Philip på 6 mån sover jättebra på natten men han bajsar varje morgon vid halvsex då jag bytar i sängen under tystnad o sen somnar han om. Ska ja göra så? Kan jag fortfarande buffa några enkla gånger varje gång jag lägger honom då han ej ko
mer till ro med solfjädern? Jag prisar Anna Wahlgren o denna metod,den har helt ändrat vårt liv till ett superliv. MVH Irene
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej! Välkommen, och grattis till en lyckad kur!

Klart du ska fortsätta byta blöja och söva om. Det är ju ett måste om de störs av det. Själva bajsandet ger sig tids nog.

Markeringsbuffa vid läggning gör många, det är helt ok. Bara man inte fastnar där i evigheter. Tanken är ju att de ska hitta ron själva. :D
irene

Inlägg av irene »

Hejsan,vad skönt att höra,men vill ju inte förstöra kuren,då fortsätter jag att markeringsbuffa lite bara varje gång jag lägger honom,tänkte att han måste ju bytas om han bajsar men var rädd att kuren blev fördärvad.supermycket tack för att du svarade så snabbt,uppskattades.
irene

Inlägg av irene »

Godmorgon till er alla,sitter här o väntar in morgonen.har precis varit inne och bytat på Philip som hade bajsat. Nu är det sista dagen av uppföljningsveckan och han bajsar fortfarande 2 timmar innan det är god morgon för hans del. allt annat har gått bra och både han och vi är supernöjda men kommer det att bli mer regelbundet med bajsandet vid denna tiden? Detta hackar ju på hans sömn. Kanske har någon varit med om samma. Hoppas så på svar eller råd. Med vänliga hälsningar Irene
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

irene skrev: men kommer det att bli mer regelbundet med bajsandet vid denna tiden?
Nix. Han kommer att bajsa klockan fem resten av livet. :shock: :lol:

Såklart inte. Det ger sig, ha lite tålamod bara, som i allt annat när det gäller barn och vanor-ovanor.
irene

Inlägg av irene »

Hi,hi. Humor gillar vi! Ja, det e som du säger,tålamod! Känns bara så segt när han bajsar just vid den tiden. Men det blir bättre, nu e jag bara så himla glad att jag har hittat SHN kuren o detta forum, och framför allt glad att ha stött på dig. Ha det nu så gott.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Detsamma! :D
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Ett tips för att få magen och ändra sig lite tycker jag är att du ger päron/kiwi pure på frukosten. ( vi gav gröt till frukost med massa frukt på, då päron/kiwi pure) eller katrinplommon. Då är chansen större att han börjar bajsa på dagen och inte i vargtimmen. Men ge det då till frukost, inte kvällsslurk :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
irene

Inlägg av irene »

Hejsan,allt är värt att prova så det kör vi på, då kanske det e bäst att skippa frukt på kvällsgröten och köra middag istället,nu brukar jag alternera kvällsmiddag och kvällsgröten. Men ska prova päron o kiwi puré på morgongröten. Tackar för tipsen,återkommer med resultatet :D
irene

Inlägg av irene »

Godmorgon godmorgon,då e jag här igen med en ny fråga. Har gått bra med att kura lille duktige Philip på 6 månader men nu har han börjat vakna till lite på tidigkväll ock nattetid,en bagatell kanske egentligen . När jag ramsar sover han vidare men kanske ska man reda ut detta ifall det blir värre o hur isåfall? Även sista luren på 45 min som e vid kl 16-16,45 har han jättesvårt att somna till. Han har natt kl 19.30. Hur kan jag göra det bäst för min bebbe? Kanske någon har ett råd,MVH Irene
irene

Inlägg av irene »

Suck! Jag blir så förvirrad o sunda förnuftet e borta.Vet inte hur jag ska göra, Philip är ju 6 och en halv månad och sista vilan som är på 45 min strular jättemycket,otroliga diskussioner! Han har sovtider 12,45,1,5,45 men kanske är det bättre med 20 min på sista istället? Jag vet varken ut eller in .snälla, finns det någon med ett råd så tar jag det gärna! Tackar på förhand,mvh Irene
Mamma till världen goaste kille,Philip 9 mån,kurad sedan 9 Jan 2010 född 090720
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Irene,

för en 5+6 mån ligger du sömnmässig helt rätt och vid 7+8 mån brukar man dra ner just sista luren till 20 min, så här beror åldern och mognaden lite.

Dock...som vanligt... "man kan inte sova ÅT sitt barn, bara ge förutsättningarna" så att få ligga och vila lite är inte helt fel det heller. :wink:

Det jag vet helt säkert är EN stor sak! En 6 mån behöver MASSOR och MASSOR med mat, ungefär dubbelt så mycket som man någonsin kan tänka sig! Så MER mat, mata MYCKET fortare! MYCKET fortare! Mata mer! Mycket MER!

jag hade en tid när sonen var 6 mån och vaknade i 45 min skarven på långluren. Detta motade vi med att ge mosad banan innan långluren. Då tog det 3 dagar så sov han som folk igen. Mosad banan har ämnen som man sover gott på, så det är aldrig fel. Glöm bara inte katrinplommonen till gröten på morgonen. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
irene

Inlägg av irene »

Hej goding,glad att höra ifrån dig, tror då att jag försöker med sista 45 min luren ett tag till men han sover när han väl somnar,tar bara lång tid så i slutändan är han nere på 20 min ändå. Maten är hans bästa vän,hi hi. Men kanske kan jag ge banan en stund innan lur även om det ej blir lång tid tll nästa mål mat? Superglad att du såg mitt dilemma,man blir ju lugn av dina svar,hi,hi. Ha det nu så gott,MVH Irene
irene

Inlägg av irene »

God morgon på er alla,nu kommer jag med ännu en fråga men först vill tacka alla ni som ställer upp med er tid,tålamod ock ert brinnande evengemang,ni e super helt enkelt! Och Anna Walhgren,vilken underbar människa,hon har helt förändrat vårt liv ju. Nu tii min enkla fråga,Philip har sovit alla lurar i sängen men nu vill jag ta någon lur i vagn så vi kommer ut lite bättre men måste jag då köra vagnastuket eller bara tillrättalägga o ramsa? Någon som vet?MVH Irene
Nancy

Inlägg av Nancy »

irene skrev:eller bara tillrättalägga o ramsa?
:wink: :thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"