Hej
Detta kanske är fel forum att skriva denna fråga men jag visste inte vart jag skulle lägga den.
Det handlar om ensamlek som vi tänkte införa.
frågor:
- Hur dricker de vällingen i sängen själv eller ska man vara kvar då med? Hon brukar få den i soffan i knät annars.
- Hon brukar bajsa en superfull blöja med bajs varje morgon när hon vaknat eller vi kommer in och väcker. Måste man byta den i sängen för att köra ensamleken i samband med morgonen?
- Kan man ha ensamleken mellan 10-11. efter frukost och lite morgon pyssel?
- om man ska iväg och inte hinner med ensamleken vissa dagar är det ok.
tacksam för svar.
ensamlek frågor kring simone 1år
-
chokladkaninen
Hej Iris! 
Jag svarade på en mycket liknande fråga häromdagen, här är den tråden: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=21532
Ang er morgonrutin så gäller det bara att bestämma sig och sedan genomföra med Attityd: så här funkar det på morgnarna numera, och det är jättebra!
Antingen gör ni som tidigare och går tillbaka till sängen för ensamlek efter frukost, blöjbyte och lite andra morgonbestyr. Så gjorde jag med dottern, minns jag, och det funkade kalasbra. 8) Eller så bygger du en ny morgonrutin med eget vällingdrickande i sängen och snabbt blöjbyte så att ensamleken blir dagens första programpunkt. Du kan ju också lägga den nån annanstans på dagen - efter middagssömnen är också en populär tidpunkt.
Jag svarade på en mycket liknande fråga häromdagen, här är den tråden: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=21532
Ang er morgonrutin så gäller det bara att bestämma sig och sedan genomföra med Attityd: så här funkar det på morgnarna numera, och det är jättebra!
Antingen gör ni som tidigare och går tillbaka till sängen för ensamlek efter frukost, blöjbyte och lite andra morgonbestyr. Så gjorde jag med dottern, minns jag, och det funkade kalasbra. 8) Eller så bygger du en ny morgonrutin med eget vällingdrickande i sängen och snabbt blöjbyte så att ensamleken blir dagens första programpunkt. Du kan ju också lägga den nån annanstans på dagen - efter middagssömnen är också en populär tidpunkt.
Mamma till
Storasyster f feb 07
och
Lillebror f okt 08
och