Tusen tack

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Viktorsmamma

Tusen tack

Inlägg av Viktorsmamma »

Jag vill börja med att TACKA Anna och alla andra underbara mammor som gett mig så mycket stöd i mitt moderskap hittills! :heart: :heart: :heart:

Min mamma hade ett mycket läst ex av BB i sin bokhylla och jag lånade och läste redan under graviditeten. SHN köpte jag och njöt av på toppen av en mycket rund mage :D .

Vårt lilla hjärta har vuxit upp i BB-anda och varit så nöjd och glad att folk förvånat frågat om han ALDRIG gråter :wink: . Trots SM i grunden lyckades dock lilleman hamna helt utanför rutinerna under julen :oops:. Han tyckte att det gick för sig att vakna varannan timme och då skulle det upp och snuttas :shock: :oops: . Jag har i stort sett helammat fram till 8 månader då smakisarna inte gjort succé... men hela natten vill jag inte stå till tjänst :!: . Plockade fram SHN igen och bestämde mig.

I måndags satte vi ett schema med ALLA förbättringar vi önskade oss. Sova hela natten utan mat, vakna samma tid varje dag, äta riktig mat och sova en lååååång skön tupplur på eftermiddagen bl a. Sömnen fungerade med en gång. Diskussioner i vargtimmen hade vi natt 1 och 2, därefter sover han som en liten mysgris tills vi väcker honom på morgonen. Kvällsbus är en ny schemafavorit.

Igår kväll (dag 4) dök aptiten upp och det var slut på matkriget. Nu är det gott med gröt och puréer. :) \:D/

Jag tyckte vi hade det bra innan, men nu är det ÄNNU bättre. Så TACK och återigen TACK.
Viktor :heart: 090424
Bubblan :heart: beräknad till 101231
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Å vad glad glad jag blir av att läsa din berättelse. \:D/ vad klok Viktor är som valt dig till förälder.

hälsningar
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Du är väl en älskling, höll jag på att säga (och sa jag). TACK :lol: :heart: :lol:

Helt underbart att få läsa detta. Helt underbart att få dela det. Och alldeles kolossalt underbart att få höra att man liksom själv - indirekt - VARIT MED \:D/

Din lilla Viktor är ett avundsvärt barn. Och jag är en avundsvärd författare till BB och SHN. Vad vi trivs ihop :lol: :heart: :lol: Pussa på honom på lilla näsan från mig O:)

Och pris och beröm för så vackert arbete :-({|=

Jag är bara tvungen att lägga in din vackra berättelse på "Livet efter kuren - en uppmuntran".

Tack än en gång, du kära.

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"