Jag var i Sthlm o träffade Anna i fredags och efter en lärorik dag åkte vi hemåt med standarsmodellen i bagaget.... Hela helgen har varit toppen och min William har anammat modellen bra.. Gissa om min man blev förvånad nä jag la sonen på kvällen och han somnade på stört...
Hade dock fått vagna tidigare pass efter vi åkt från Anna och första sovpasset hos Anna var gnälligt....
Från söndag morgon till måndag morgon följde han mitt prellschema till punkt o pricka och sov även sin första långa natt. Mellan 21:30 till 04:00. Somna om 4:30 och vaknade kl 08:00.
Under dagen körde vi 2-2 utom på FM då han var vaken 1,5. Så totalt fick vi ihop 16 timmar...
Helt galet och jag skuttade av lycka... Men jag skulle inte tagit ut segern i förskott..
Fråga 1: Har ju varit hemma sen vi tog tåget hem från Sthlm. Vilket gör det lätt att följa tiderna till punkt och pricka... Håller stenhårt på 2 timmars sömn enligt Annas råd däremot så har han velat sova innan det gått 2 timmar då jag tagit marginalen till hjälp..
Men idag hade vi tid hos BVC kl 11:30- W vakna kl 08:00 och somna sedan kl 09:!5 inga problem... Kl 11:15 tog jag upp honom och på med overallen för att åka till BVC. Vi hann äta första målet "förrätten" innan det vae dags för vägning mm. Fortsatte sedan med matningen enligt SM.. 13:00 drar vi.. W vaken. Vi sätter oss i bilen och jag passar på att göra ärenden.. W sover från och till mellan 13:00-14:30 sen åker vi hem och jag lägger honom för att sova en stund till utefter det ursprungliga schemat. Knorrar och somnar tillslut efter vaggning.. Tar upp kl 15:30 och följer sedan schema fram till läggning 21:30.. Från att knappt hunnit lägga honom de senaste kvällarna så får jag hjälpa till att få honom att komma till ro i en hel timme. lite mer tom..
Varför??? Återfall??? Vår utflykt?? SM hemma ja men hur tar man med sig den ut.. Försöker planera, men han vaknar hela tiden när vi är ute.. Dock ej i vagnen, men vi måste ju åka bil ibland med... Blir det bättre när man satt scvhema..?? Hur gör man då man ska förflytta sig, resa??. När man ska väcka på dagen när man är ute och handlar så han inte sover för mkt..
Lång bilresa.. Sova resp vara vaken... ??
Berätta hur gör ni för att få allt att gå ihop.. Blev en dålig dag pga BVC...
Kan ju inte sitta hemma och uggla... Ibland kommer det ju tider man måste passa. TEX babysim på förmiddagar... Möten mm....
Tacksam för hjälp och tack till Anna än en gång.. Det var toppen att få träffa dig.. "Skogspromenadenskaket" och skak ggr 2 funkar kanon på Buggaboovagnen... Dock kom lite frågor upp då jag märkte att det blev lite strul då vi var tvungna att åka från trygga hemmet...
Kram Sarah mamma till William 6 veckor