Hej
Vi är nu inne på uppföljningsveckan. Simone 1år om 9 dagar sover så bra. Hon har slutat med napp och jag ammar henne inte på natten.
Vi är så imponerade av kuren. Vilken upplevelse.
Det som inte funkar lika bra är dagslurerna. Det kanske är dags att vi går över på 1 lur om dagen?
hennes dag ser ut såhär:
sova nattning 19.30-07.30
07.30 välling
09.00 frukost (macka, yoghurt,frukt)
10-11 sova
12 lunch
14-15 sova
15 mellanmål (gröt)
18 kvällsmat
19 välling
Gå över på en dagslur?
-
TorpSara
ändra dagslurer?
Det tar väldigt lång tid att lägga på dagen. Tidigare gick det på 3 min när vi gjorde på vårt sätt. När vi nu kör kuren blev vi rekomenderade att göra den även på dagen och då tar läggningen 20-50 min och mycket gråt och skrik.
Hon lyssnar inte på ramsan på dagen känns det som eller är hon bara inte trött eftersom hon sover så bra på natten? Hon visar ändå tecken på att vara lite trött men jag vet inte.
Känns som det inte rikigt stämmer. Vi är på sista natten på uppföljnings veckan och har därför inte velat greja med schemat.
Ge gärna förslag på hur vi lägger schemat.
En annan fråga
- Hur gör vi på julafton. Första natten efter uppföljningsveckan. Vi kommer att vara borta på middag ska natta henne i annan spjälsäng. Då gör vi väl som vanligt.
Sen får vi ju ta upp henne sätta i bilstol köra hem och sen natta i hennes säng som vanligt igen. Hur gör man med detta så hon inte upplever att hon blir upptagen ur sängen eller något annat man ska tänka på. Går så bra på nätterna nu så man vill ju inte förstöra det.
tack på förhand!
Hon lyssnar inte på ramsan på dagen känns det som eller är hon bara inte trött eftersom hon sover så bra på natten? Hon visar ändå tecken på att vara lite trött men jag vet inte.
Känns som det inte rikigt stämmer. Vi är på sista natten på uppföljnings veckan och har därför inte velat greja med schemat.
Ge gärna förslag på hur vi lägger schemat.
En annan fråga
- Hur gör vi på julafton. Första natten efter uppföljningsveckan. Vi kommer att vara borta på middag ska natta henne i annan spjälsäng. Då gör vi väl som vanligt.
Sen får vi ju ta upp henne sätta i bilstol köra hem och sen natta i hennes säng som vanligt igen. Hur gör man med detta så hon inte upplever att hon blir upptagen ur sängen eller något annat man ska tänka på. Går så bra på nätterna nu så man vill ju inte förstöra det.
tack på förhand!
-
TorpSara
Då tycker jag att ni helt enkelt flyttar ihop lurarna till en lur på 1,5 timme efter lunch. 12.30-14 eller 13-14.30. Det är sedan sovtider hon kan behålla i flera år nästan...
Se till att hon får vara ute och bli trött i kroppen på förmiddagen så kommer det att sovas så gott så på middagsluren!
Om julafton: Gör ingen sak av det. Hon kommer att köpa det hela så fint så, kanske fundera lite över det nya stället och då får man ju lugna och vara saklig, men räkna inte med det tycker jag.
När det är dags att åka hem är det bara att lyfta över i bilstolen och sedan lägga henne i sängen igen. Vi ramsar alltid då, men jag vet att alla inte ens gör det. Edvard brukar alltid vara väldigt klarögd och trevlig vid sådana där väckningar, men somnar ändå om utan ett pip väl hemma i sin säng. Det verkar som de allra flesta gör det.
Skulle hon vara fundersam över något, vilket jag verkligen inte tror, så får man ju använda sina verktyg och visa att allt är precis som det ska och så här gör ju alla ungar just på julafton... 
Om julafton: Gör ingen sak av det. Hon kommer att köpa det hela så fint så, kanske fundera lite över det nya stället och då får man ju lugna och vara saklig, men räkna inte med det tycker jag.
När det är dags att åka hem är det bara att lyfta över i bilstolen och sedan lägga henne i sängen igen. Vi ramsar alltid då, men jag vet att alla inte ens gör det. Edvard brukar alltid vara väldigt klarögd och trevlig vid sådana där väckningar, men somnar ändå om utan ett pip väl hemma i sin säng. Det verkar som de allra flesta gör det.